به گزارش ایران دکونومی، سید صولت مرتضوی روز گذشته اعلام کرد: یارانه تشویقی که در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی به سه دهک اول تا سوم پرداخت می‌شد از امروز پنجشنبه دوم شهریور به ۵ دهک ارتقا یافته و دو دهک چهارم و پنجم هم مشمول طرح یارانه تشویقی می‌شوند.

 اگر دهک‌های چهارم و پنجم هم مثل سه دهک اول تا سوم ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود را به خرید ۱۱ قلم کالای اساسی اختصاص دهند؛ مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد به آنها تعلق می‌گیرد و از یارانه تشویقی برخوردار می‌شوند.

 و در ماه‌های آینده این طرح به تدریج در خصوص دهک‌های ۶ تا ۹ نیز عملیاتی خواهد شد و این افراد نیز شامل یارانه تشویقی می‌شوند.

بنابراین خانوارهای دهک اول تا سوم که به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند، به شرط اختصاص ۵۰ درصد این مبلغ (۲۰۰ هزار تومان) به خرید کالابرگ الکترونیکی ۳۰ درصد شارژ اضافه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند؛ یعنی به ازای هر نفر 520 هزار تومان دریافت می‌کنند.

و خانوار های دهک ۴ و ۵ نیز که به ازای هر نفر ۳۰۰  هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند، به شرط اختصاص ۵۰ درصد این مبلغ (150هزار تومان) به خرید کالابرگ الکترونیکی ۳۰ درصد شارژ اضافه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. یعنی به ازای هر نفر ۴۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احتمال تغییر دهک‌بندی خانوارها و بررسی مجدد آزمون وسع خبر داده است بنابر این احتمال اینکه تغییراتی در دهک‌بندی‌ها رخ دهد و عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین بروند وجود دارد.

در این طرح امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب، ‌مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم فراهم شده است.

و در صورت تورم احتمالی روی اقلام سبد، دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال ۱۴۰۱ پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود.

خانوارهای مشمول با نصب اپلیکیشن “شما” به نشانی https://shoma.sfara.ir می‌توانند به فروشگاه‌های نزدیک در اطراف محل زندگی‌ خود مراجعه و خرید کنند. همچنین با شماره‌گیری کد دستوری  #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array