به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل با انتشار یک بیانیه رسمی از تعطیل شدن یکی دیگر از برنامه‌های داخلی خود خبر داد. براساس این بیانیه، گوگل از تاریخ ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) پشتیبانی خود از اپلیکیشن Stack: PDF Scanner by Google Area 120  که با نام گوگل استک (Stack) شناخته می‌شد و کاربرد اصلی آن در سازمان‌دهی، مدیریت و اسکن فایل‌های PDF بود، را برای همیشه متوقف خواهد کرد. به گفته این شرکت، کلیه قابلیت‌های Stack به گوگل درایو منتقل می‌شوند.

گفتنی است که گوگل این تصمیم را در حالی می‌گیرد که طی چند ماه گذشته چند برنامه دیگر ازجمله گوگل پادکست را نیز برای همیشه تعطیل کرده بود.

برنامه  Stack بخشی از پروژه Area 120 گوگل بود که همزمان چند اپلیکیشن موفق از جمله جیمیل و نیوز را به بازار معرفی کرد. ظاهراً درصورتی که این پروژه‌ها نتوانند انتظارات عملکرد گوگل را برآورده کنند یا به میزان قابل قبولی مورد پذیرش کاربران قرار بگیرند، تعطیل می‌شوند.

 گوگل Stack

تکلیف اسناد ذخیره شده در Stack چیست؟

کاربران این برنامه مدیریتی گوگل می‌توانند به‌کمک گزینه‌ Export all document to Drive در بخش تنظیمات برنامه، کلیه اسناد ذخیره‌شده خود را به یک پوشه سبز تحت عنوان Stack در گوگل درایو منتقل کنند. برای این کار کافیست:

  • برنامه Stack را باز کنید.
  • به مسیر Account > Settings > Export all document to Drive بروید.
  • با ضربه زدن روی گزینه Export کل فایل‌های ذخیره شده در این برنامه را به درایو انتقال دهید.

 گزینه عکس‌برداری خودکار در گوگل درایو می‌تواند به تهیه عکس از اسناد کمک کند؛ سپس پیش‌نمایشی از تصاویر به‌همراه ابزارهای مربوط به ویرایش ازجمله برش، چرخش و فیلتر عکس‌ها، به علاوه قابلیت افزودن صفحات بیشتر به فایل PDF را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گوگل درایو از یادگیری ماشینی برای پیشنهاد عناوین مرتبط استفاده می‌کند.

به گفته گوگل، برای انتقال یک سند مجزا از این برنامه به گوگل درایو باید:

  • برنامه Stack را باز کنید.
  • روی سند مورد نظر خود ضربه بزنید.
  • گزینه اشتراک گذاری (Share) را انتخاب کنید.
  • برنامه مورد نظر خود را برای انتقال فایل (به عنوان مثال Google Drive) انتخاب کنید.

منبع: support.google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array