به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل صرافی‌های مختلف مانند بایننس، کوکوین، بیت جت، هیوبی (HTX)، اوکی ایکس (OKX)، گیت.آی‌او (Gate.io) و MEXC را از پلی استور هند حذف کرده است. این اقدام به دنبال حذف این برنامه‌ها از فروشگاه اپلیکیشن اپ استور اپل در این کشور صورت گرفته است. اخطار عدم انطباق توسط دولت محلی منجر به حذف این برنامه و خارج شدن آن از دسترس کاربران جدید در هند شده است.

واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی هندوستان (FIU) روز 28 دسامبر 2023 (7 دی) اخطاریه‌ای را به دلیل فعالیت غیرقانونی در این کشور برای صرافی‌های بایننس، هیوبی، کراکن، گیت.آی‌او، کوکوین، بیت استمپ، مکس‌سی گلوبال (MEXC Global)، بیت‌رکس و بیت‌فینکس ارسال کرد.

برنامه صرافی ها در گوگل پلی

در اطلاعیه FIU آمده است که کلیه صرافی‌هایی که خدماتی را به کاربران هندی ارائه می‌کند موظف هستند به‌عنوان یک «نهاد گزارش‌دهنده» در رگولاتور مالی این کشور ثبت‌نام کرده و اظهارنامه‌های خود را به بخش مالیات بر درآمد آن ارسال کنند. این نهاد در ادامه از وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند خواست وب‌سایت‌های صرافی‌های مذکور را به دلیل عدم رعایت قوانین مسدود کند.

لازم به ذکر است که با وجود مسدود شدن دسترسی کاربران جدید به برنامه کاربردی صرافی‌ها در گوگل پلی (Google Play Store)، این صرافی‌ها همچنان برای کاربران قدیمی در دسترس هستند.

حساب رسمی بخش آسیایی بایننس در رسانه اجتماعی ایکس اعلام کرده است که آن‌ها از مسدود شدن برنامه در هند آگاه هستند و به کاربران اطمینان می‌دهند که وجوه آنها کاملاً امن خواهد بود.

اقدامات نظارتی در هند

پس از اعمال مالیات 30 درصدی بر سود سرمایه‌های رمزارزی توسط دولت هند و 1 درصد کسر مالیات برای هر تراکنش رمزارزی، حجم صرافی‌های بومی این کشور به شدت کاهش یافت، چراکه کاربران هندی برای فرار از نرخ‌های مالیاتی بالا به صرافی‌های خارجی روی آوردند. هدف از اقدام اخیر دولت نیز محدود کردن استفاده کاربران از صرافی‌های خارجی بوده است.

سایر صرافی‌هایی که تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته‌اند هنوز نسبت به وضعیت به وجود آمده اظهارنظر نکرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array