به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رکود دو ماهه‌ای که در احساس خوش‌بینی معامله‌گران به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود، باعث شده است تا علاقه کابران به جستجوی واژه « crypto» و سایر اصطلاحات رایج ارزهای دیجیتال در گوگل کاهش یافته و سطوح ثبت شده در اواخر سال 2020 برسد.

بر اساس داده‌های گوگل ترندز (Google Trends)، اصطلاح «crypto» در حال حاضر دارای امتیاز 17 است که فاصله بسیار زیادی با سقف ثبت شده آن در ماه می 2021 یعنی رکورد 100 دارد. شایان ذکر است که دو اصطلاح بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز مسیر نزولی مشابهی را دنبال کرده‌اند.

در واقع، علاقه کاربران به جستجوی این عبارات از ماه می 2022 (اردیبهشت و خرداد 1401)، یعنی حدود یک ماه پس از فروپاشی اکوسیستم ترا (Terra) روند کاهشی مستمری را طی کرده است. در اوایل ماه نوامبر (آبان 1401)، زمانی که صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) سقوط کرد، افزایش اندکی در این معیار مشاهده شد.

گوگل ترند
علاقه سرچ عبارت “crypto” در گذر زمان. منبع: Google Trends

این کاهش علاقه در حالی اتفاق می‌افتد که بیت‌کوین (BTC) به مدت 10 هفته در حدود تراز 28000 دلار ثابت مانده است. هرچند برخی از صاحب‌نظران مانند مایک نووگراتز، مدیر عامل کمپانی گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) این سطح قیمت را به دلیل عدم وجود هیجانات نهادی کافی، “بی‌معنا” خوانده است.

گای ترنر (Guy Turner)، روز 4 ژوئن (14 خرداد) در پستی در توییتر گفت این کاهش علاقه با حجم کمتر معاملات در صرافی‌ها همزمان شده است، که طبق ادعای او، ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود در 32 ماه گذشته رسیده است.

شاخص ترس و طمع کریپتو در وبسایت آلترناتیو (Alternative) نیز داستان مشابهی را روایت می‌کند، چراکه بر اساس این معیار، احساسات بازار در حدود یک ماه گذشته حول امتیاز فعلی یعنی عدد 53 و در منطقه “خنثی” در نوسان بوده است.

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع که تغییرات احساسات در بازار ارزهای دیجیتال را ارزیابی می‌کند. منبع: Alternative.me

جستجوی سایر اصطلاحات مربوط به صنعت کریپتو در گوگل

با این حال، علاقه کاربران به تمام حوزه‌های صنعت کریپتو کاهش نیافته است. برای مثال، میزان جستجوی گوگل برای امور مالی غیرمتمرکز (defi) در سال 2023 افزایش یافته و جستجو عبارت “memecoin” در اوایل ماه می به اوج خود رسید.

در حال حاضر نیجریه با بالاترین امتیاز، میزبان یبشترین جستجوهای مرتبط با حوزه رمزارزها در گوگل است، در حالی که بیشتر کشورهای آمریکای جنوبی کمترین امتیازها را دارا هستند. از سوی دیگر، علاقه به جستجو برای عبارت “هوش مصنوعی” (artificial intelligence) که به عقیده بسیاری، آخرین “مد فناوری” محسوب می‌شود، سر به فلک کشیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array