به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل اعلام کرده است یک سال پس از متعهد شدن این شرکت به کاهش حداکثری ذخیره داده‌های شخصی کاربران، کلیه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را حذف خواهد کرد.

ویژگی جدید با نام «timeline» که قبلاً با عنوان Location History شناخته می‌شد، همچنان برای علاقمندان در دسترس است و به آن‌ها اجازه می‌دهد در صورت تمایل، به عقب برگردند و بررسی کنند که در یک زمان خاص کجا بوده‌اند. اما کلیه داده‌های مورد نیاز این ویژگی به صورت محلی در تلفن‌ها یا تبلت‌های کاربر ذخیره می‌شوند و هیچ یک در سرورهای شرکت ذخیره نخواهند شد.

گوگل مپس

گوگل در ایمیلی که برای کاربران Maps ارسال کرد، اعلام نمود که تا اول ماه دسامبر فرصت دارند تا تمام سفرهای قدیمی خود را قبل از اینکه برای همیشه حذف شوند، ذخیره کنند. البته اگر کاربران نگران از دست دادن اطلاعات خود باشند یا بخواهند این اطلاعات را بین دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنند، همچنان می‌توانند از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند، اما این کار به صورت پیش‌فرض انجام نمی‌شود.

گوگل در پست وبلاگی منتشر شده خود، دلیل خاصی برای این تغییر ذکر نکرده است. در بیانیه این شرکت آمده است:

“اطلاعات موقعیت مکانی شما کاملاً شخصی است. ما متعهد هستیم که این اطلاعات را ایمن، خصوصی و تحت کنترل شما نگه داریم. به یاد داشته باشید: Google Maps هرگز داده‌های شما را به هیچ‌کس، از جمله شرکت‌های تبلیغاتی، نمی‌فروشد.”

این درحالی است که گفته می‌شد یک سری دستورات نظارتی به اصطلاح «dragnet»، گوگل را وادار کرده است که اطلاعات مربوط به هر کاربر در یک منطقه خاص در یک زمان خاص را به نهادهای نظارتی ارائه دهد.

منبع: theguardian

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array