به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه اپل در مورد ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی و ادغام ChatGPT در سیری خبر داد، حرف و حدیث درباره این فناوری جدید باردیگر داغ شد؛ در این میان ایلان ماسک هم که چندان علاقه‌ای به OpenAI ندارد، با انتشار چند پست در ایکس، با اشاره به کاستی‌های این شرکت، ادعای اپل مبنی بر حفظ حریم خصوصی کاربران حین پردازش داده‌ها توسط هوش مصنوعی مبتنی بر ابر را زیر سوال برد.

در ادامه این صحبت‌ها، یک کاربر پیش‌بینی کرد که ایلان ماسک می‌تواند با همکاری سامسونگ یک گوشی هوشمند اختصاصی با نام ایکس فون (X phone) تولید کند و هوش مصنوعی اختصاصی خود یعنی گروک (Grok xAI) را در آن ادغام نماید. به گفته او این گوشی به سیستم‌عاملی اختصاصی و منبع‌باز با قابلیت اتصال به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) خواهد داشت. او حتی ادعا کرد که استارلینک می‌تواند شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه سطح سوم را خریداری کند و شبکه‌های 5G خود را با برج‌های متصل به استارلینک در مناطق دوردست بهبود ببخشد.

گوشی هوشمند ایلان ماسک

آیا ایلان ماسک قصد دارد گوشی اختصاصی خود را بسازد؟

ایلان ماسک در جواب این پست نوشت “این ایده چندان هم دور از ذهن نیست!” او با این پاسخ نه چیزی را تایید و نه چیزی را رد کرد. اما مشخص نیست که به عقیده او دقیقاً چه چیزی دور از ذهن نیست؟ ساخت یک سیستم عامل اختصاصی با نام X ؟ یک گوشی واقعی با نام  X؟ مشارکت با سامسونگ؟ یا شاید خرید شرکت‌های تلفن همراه سطح سوم توسط استارلینک؟

این گفتگو با گمانه‌زنی‌های فراوانی همراه شد و مخالفان و موافقان زیادی داشت. برخی با اشاره به سیستم عامل‌های متعددی مثل ویندوز فون، سیمبین، سیستم عامل بلک بری، تایزن، بادا، اوبونتو تاچ و غیره که نتوانستند بعد از عرضه در بازار دوام بیاورند، اظهار داشتند که اکوسیستم سالمی برای پذیرش یک سیستم عامل جدید غیر از اندروید و iOS وجود ندارد.

با این حال، نمی‌توان انکار کرد که ایلان ماسک یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های جهان امروز است. او به سطحی باورنکردنی از موفقیت دست یافته است؛ کارهایی که او در برخی از شرکت‌های خود انجام می‌دهد می‌تواند بشریت را متحول کند حتی اگر بسیاری از ما در حال حاضر نتوانیم آن را درک کنیم. نظرات او اغلب خارج از عرف است، روشی که او این نظرات را مطرح می‌کند هم اغلب با انتقادات زیادی روبرو می‌شود ولی با تمام این اوصاف ماسک کسی است که اگر ایده‌ای در ذهن داشته باشد آن را عملی خواهد کرد.

منبع: sammobile

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array