به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در یک سناریوی «پایه»، واحد تحقیقات گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) اعلام کرده است که بازار رو به رشد توکن غیرقابل تعویض بیت کوین (NFT) تا مارس 2025 (اسفند 1404) به ارزش 4.5 میلیارد دلاری خواهد رسید.

بیت کوین NFT یا اوردینالز (Ordinals) از زمانی که پروتکل اوردینالز در اواخر ژانویه (اوایل بهمن) راه‌اندازی شد، توجه زیادی را به خود جلب کرد و کاربران را قادر می‌ساخت تا داده‌هایی مانند تصاویر، PDF، ویدئو و صدا را روی ساتوشی‌های منفرد درج کنند – هر کدام نشان دهنده 0.00000001 بیت کوین است.

غول‌های NFT مانند آزمایشگاه‌های یوگا (Yuga Labs) حتی در تبلیغات شرکت کرده‌اند. در 28 فوریه (9 اسفند)، شرکت 4 میلیارد دلاری پشت سر بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) یک پروژه NFT مبتنی بر بیت کوین را با نام تواِلو فولد “(TwelveFold)” در به رسمیت شناختن قابل توجه جنبش اوردینالز اعلام کرد.

در گزارش جدیدی که در 3 مارس (12 اسفند) منتشر شد، محققان گلکسی رشد بالقوه NFT‌های بیت کوین را تجزیه و تحلیل کردند و تخمین‌هایی را «به طور محافظه کارانه بر اساس اندازه فعلی بازار NFT اتریوم» و نرخ رشد آن در چند سال گذشته انجام دادند.

گلکسی

این گزارش سه پیش‌بینی ارزش بازار را بر اساس تحلیل شرکت ارائه می‌کند که شامل سناریوهای خرسی، پایه و گاوی می‌شود.

با نگاهی به تحلیل پایه گلکسی، این گزارش بیان می‌کند که اگر NFT‌های بیت‌کوین بتوانند «به فرهنگ NFT اصلی مانند PFP [تصاویر نمایه]، میم‌ها و پروژه‌های سودمند گسترش یابند، ارزش بازار باید به ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که پیش‌بینی 4.5 میلیارد دلار نیز مبتنی بر “توسعه سریع آگاهی همراه با زیرساخت بازار/کیف پول است که در حال حاضر وجود دارد.”

مقاله تحقیقاتی خارق العاده توسط @intangiblecoins در @galaxyhq در مورد افزایش بیت کوین اوردینالز:

– بازار کیس پایه 4.5 میلیارد دلاری
– کمک به بازار کارمزد بیت کوین
– افزایش فضای طراحی قراردادهای هوشمند

— دن هلد (@danheld) 3 مارس 2023

در یک مورد نزولی، که در آن NFT‌های بیت کوین وارد بازار اصلی NFT نمی‌شوند و سهم بازار را از اتریوم دور نمی‌کنند، گلکسی تخمین زد که NFT‌های بیت کوین همچنان می‌توانند بر اساس سطح فعلی علاقه و زیرساخت‌های پشتیبانی به ارزش بازار 1.5 میلیارد دلاری برسند.

در جنبه صعودی، محققان گلکسی تخمین می‌زنند که اگر بازار NFT بیت‌کوین رقابتی قوی برای NFT‌های اتریوم ایجاد کند و در عین حال موارد استفاده منحصربه‌فرد را ارائه دهد، می‌تواند به حدود 10 میلیارد دلار برسد.

گلکسی

 

در زمان انتشار این گزارش، بیش از 250,000 اوردینالز وارد بازار شده است. محققان با تأکید بر اهمیت و کاربرد NFT بیت کوین، خاطرنشان کردند:

«افزودن ذخیره‌سازی داده‌های قابل‌توجه با تضمین‌ در دسترس بودن قوی، موارد استفاده مختلفی از جمله مواردی مانند انواع جدید نرم‌افزارهای غیرمتمرکز یا تکنیک‌های مقیاس‌بندی بیت‌کوین ایجاد می‌کند، که بسیاری از آنها تازه در حال بررسی هستند. با این حال، حتی مورد استفاده از NFT به تنهایی، این پتانسیل را دارد که به طور چشمگیری دامنه تأثیر فرهنگی بیت کوین را گسترش دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array