به گزارش ایران دکونومی، گروه صنعتی گلرنگ با خرید ۶۹ درصد از سهام تپسی به ارزش نهایی ۲.۱ هزار میلیارد تومان در تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن، در حال حاضر مالک اصلی یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های کشور است.

در خبر مربوط به روز گذشته ایران دکونومی به این موضوع اشاره شد که احتمالاً خریدار عمده سهام این شرکت استارتاپی، گروه صنعتی گلرنگ باشد؛ اما به صورت رسمی خبری منتشر نشده بود. بنیان‌گذار تپسی امروز، خرید ۶۹ درصد از سهام تپسی توسط گروه صنعتی گلرنگ را رسماً اعلام کرد.

میلاد منشی‌پور، بنیان‌گذار تپسی گفت: «امروز، روزی تاریخی برای تپسی و در نگاه من اکوسیستم استارتاپی کشور است. خرید سهام توسط یکی از معتبرترین هلدینگ‌های صنعتی کشور، نویدبخش آینده‌ای روشن برای تپسی در مسیر رشد پرشتاب و تأثیرگذاری حداکثری در اقتصاد کشور است. امروز سرمایه‌گذاران تپسی با نرخ بازگشت مناسبی، برای اولین‌بار از طریق بازار بورس سرمایه‌ خود را نقد کردند. امیدوارم این مسیر برای همه سهام‌داران و کارآفرینان استارتاپی کشور میسر شود و منجر به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به ورود به این اکوسیستم گردد.»

منشی‌پور تپسی را شبکه‌ای گسترده از کاربران، زیرساخت فنی کارآمد، هوش مصنوعی مقیاس‌پذیر و نیروهای متخصص، بستری آماده برای رشد چند ده‌برابری در اقتصاد دیجیتال کشور دانست و اظهار داشت: «این در حالی است که صنعت دیجیتال کشور هنوز به حوزه‌های بسیاری ورود نکرده است. از طرفی تیم مدیریتی ما همواره ایده‌ها و برنامه‌های بزرگی برای رشد و توسعه کسب‌و‌کار در حوزه‌های خدماتی جدید در ذهن داشته که تحقق آن نیازمند ورود سرمایه معنادار است.»

بنیان‌گذار تپسی با اشاره به دلیل خروج بنیان‌گذاران تپسی، گفت: «شرایط موجود را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم با همراهی تمامی سهامداران عمده، ضمن یکپارچه کردن ساختار سهامداری و تأمین پشتوانه مالی مناسب، زمینه را برای توسعه همه‌جانبه تپسی در آینده‌ نزدیک فراهم کنیم. آنچه مسلم است تپسی با این تغییرات، در مرحله جدیدی از چرخه عمر خود قدم می‌گذارد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array