به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی واتساپ قابلیت کانال خود را به هفت کشور دیگر شامل مصر، شیلی، مالزی، مراکش، اوکراین، کنیا و پرو ارائه داده است.

کمپانی متا (کمپانی مادر واتساپ)، امروز با انتشار توییتی در توییتر و پستی در Threads این خبر را اطلاع‌رسانی کرد:

“سلام به دوستانِ ما! قابلیت کانال واتساپ از این به بعد در دسترس شما هستند. از این طریق می‌توانید کانال‌های موردعلاقه خود را جستجو و دنبال کرده و با دیگران به‌اشتراک بگذارید.”

واتساپ

این کمپانی ماه گذشته از این قابلیت برای کاربران ساکن در سنگاپور و کلمبیا رونمایی کرده بود. هدف از قابلیت کانال در این شبکه اجتماعی، ایجاد محلی امن و در دسترس اطلاع‌رسانی‌های مربوط به جوامع، مؤسسات آموزشی و دولتی و اداره‌های محلی است.
در زمان رونمایی از قابلیت کانال‌ها، این شبکه اجتماعی گفته بود قصد دارد تا پایان سال 2023 کانال‌ها را در اختیار همه کاربران قرار دهد.

واتساپ

هدف قابلیت کانال در واتساپ

کانال‌های واتساپ، نمایانگر یک مکالمه یک‌طرفه هستند که ادمین‌ها در آن قادر به ارسال تصاویر، ویدیوها، متون، لینک و هرگونه اطلاع‌رسانی به اعضای آن کانال هستند.
کانال‌های این اپلیکیشن در بخش Updates قرار دارند؛ جایی‌که کاربران می‌توانند در آن در میان کانال‌های بین‌المللی و یا محلی جستجو کرده و موارد دلخواه خود را دنبال کنند.

ماه گذشته اپلیکیشن اینستاگرام نیز قابلیت کانال را پس از انجام دوره آزمایشی با عده محدودی، به کاربران جهانی خود ارائه داد.
با این وجود، هدف این قابلیت در اینستاگرام کاملاً متفاوت با واتساپ است. متا قصد دارد با معرفی این قابلیت در اینستاگرام، راهی جدید برای تعامل سازندگان محتوا و طرفداران آنها ایجاد کند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array