به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جدیدترین تصمیم کمپانی مایکروسافت، چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی این مجموعه را در اختیار مرورگرهای دیگری مانند گوگل کروم و سافاری قرار می‌دهد.

چت‌بات Bing که در گذشته منحصراً از طریق مرورگر Edge و اپلیکیشن مستقل آن (نسخه اندروید و iOS) در دسترس بود؛ به‌زودی از طریق مرورگرهای واسطه نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
مایکروسافت در گذشته خبر داده بود که قصد دارد به‌صورت سراسری از این چت‌بات بهره بگیرد و تمام سرویس‌های خدماتی و سیستم‌های خود، از جمله ویندوز 11 و برنامه‌های کاربردی Teams و غیره را به امکانات Bing مجهز کند.

ابن چت‌بات از زمان عرضه عمومی خود موفق شده بیش از یک میلیارد مکالمه با کاربران جهانی داشته باشد و همچنین بیش از 750 میلیون تصویر را تولید کرده است.

Bing

تفاوت دسترسی به Bing در مرورگر Edge و دیگر مرورگرها

مایکروسافت در اعلامیه مربوط به گسترش خدمات این چت‌بات نوشته است: “قدم بعدی در مسیر پیش‌روی ما، به Bing اجازه می‌دهد تا توانایی و پتانسیل فوق‌العاده خود را در اموری مانند پاسخ‌های خلاصه‌شده و مفید، ایجاد تصاویر اورجینال و غیره به افراد بیشتری در دنیا ارائه دهد.”

مایکروسافت درباره تفاوت دسترسی به امکانات این چت‌بات در مرورگرهای مختلف نوشت: “البته لازم به ذکر است که مکالمات طولانی‌تر و تاریخچه گفتگو دو موردی هستند که در مرورگرهای واسطه (مانند سافاری و کروم) عرضه نخواهند شد و تنها محدود به مرورگر Edge خواهند بود.”

از دیگر محدودیت‌های دسترسی به Bing از طریق مرورگرهای واسطه برای کاربران، می‌توان به محدودیت 2000 کلمه‌ای در هر پیام در سافاری و کروم اشاره کرد. درحالی‌که این محدودیت در مرورگر Edge بیش از 4000 کلمه می‌باشد.

چت‌بات Bing عملکرد بهتری از ChatGPT دارد؟

چت‌بات هوش مصنوعی Bing قدرت گرفته از مدل زبانی قدرتمند و پیشرفته ChatGPT-4 (محصول کمپانی OpenAI) است. اما با توجه به اینکه این چت‌بات مستقیماً به موتور جستجوی Bing متصل شده است؛ اطلاعات ارائه شده توسط آن از خودِ هوش مصنوعی ChatGPT به‌روزتر و قابل‌اطمینان‌تر است!

علاوه‌بر گسترش خدمات Bing به مرورگرهای واسطه و نسخه موبایلی Edge، کاربران این چت‌بات می‌توانند از این پس از قابلیت “جستجوی چندرسانه‌ای” نیز بهره ببرند. به این معنا که با آپلود کردن تصویر مدنظر و پرسیدن سؤالات خود درباره آن، چت‌بات Bing بدون هیچ مشکلی با توجه به محتوای آن تصویر پاسخگو خواهد بود.
همچنین در آپدیت جدید این چت‌بات، تم تیره (dark mode) نیز به ویژگی‌های ظاهری و ساختاری آن افزوده شده است.

شایان ذکر است که هنوز تاریخ دقیقی برای دسترسی به این چت‌بات از طریق مرورگرهای واسطه (سافاری و کروم) منتشر نشده است.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array