به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا اخیراً اعلام کرده که گزینه اشتراک را در طی چند هفته آینده برای همه تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط فعال خواهد کرد.

با استفاده از این گزینه، کاربران اینستاگرام می‌توانند رسماً به جمع مشترکین یک سازنده محتوا بپیوندند. این قابلیت ابتدا در ژانویه سال 2022 و فقط در آمریکا معرفی شده بود و حالا پس از گذشت یک سال در استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، اسپانیا و بریتانیا نیز در دسترس خواهد بود.

با استفاده از گزینه اشتراک پولی، سازندگان محتوا می‌توانند دسترسی تضمین شده به پست‌های اختصاصی، ویدیوهای زنده، استوری، ریلز، هایلایت و غیره را در ازای دریافت مبلغ معینی به مشترکین خود ارائه دهند.
همچنین مشترکین این افراد با دریافت یک نشان ویژه در بخش کامنت‌ها و صندوق پیام‌های این تولیدکنندگان محتوا از دیگران متمایز خواهند شد.

اینستاگرام

شرایط ثبت‌نام در برنامه اشتراکی اینستاگرام

سازندگانی برای ثبت‌نام در این برنامه واجد شرایط هستند که حداقل 18 سال و بیش از 10 هزار دنبال‌کننده داشته باشند. همچنین این افراد می‌توانند هزینه ماهانه دلخواهی را برای محتواهای خود درنظر بگیرند. درحال حاضر هشت گزینه مالی مختلف (از 0.99 دلار تا 99.99 دلار) توسط اینستاگرام طراحی شده و سازندگان می‌توانند با توجه به ارزش محتوای خود هزینه آن را تعیین کنند.

ایده پشت معرفی کردن این برنامه اشتراکی، ایجاد یک فرصت ویژه برای سازندگان محتواست که بتوانند به کمک مشترکین خود یک درآمد ثابت ماهانه داشته باشند. متا قصد دارد تا چند ماه آینده این قابلیت را به‌صورت جهانی در دسترس همه کاربران قرار دهد.

متا با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود نوشت: “با برنامه اشتراکی اینستاگرام، سازندگان محتوا می‌توانند با انتشار محتواهای اختصاصی، رابطه تعاملی نزدیک‌تری را با فعال‌ترین دنبال‌کنندگان خود شکل داده و درآمد ماهانه خود را افزایش دهند. ما قصد داریم با سرمایه‌گذاری در ابزاری که به سازندگان محتوا اطمینان‌خاطر و آزادی عمل بیشتری می‌دهند؛ آنها را در این مسیر یاری کنیم. همچنین در ماه‌های آتی آپدیت‌های بیشتری در این بخش صورت خواهد گرفت.”

اینستاگرام

کسب درآمد از اشتراک اینستاگرام

متا ابتدا در سال 2020 و قبل از ارائه گزینه اشتراکی در اینستاگرام، این گزینه را در پلتفرم فیسبوک فعال‌سازی کرده بود. درحال حاضر برنامه اشتراکی فیسبوک در بسیاری از کشورها شامل آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، بولیوی، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، دانمارک، اکوادور، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، مالزی، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در دسترس می‌باشد.

اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی‌ای نیست که به تولیدکنندگان و سازندگان خود راهکاری برای کسب درآمد و انتشار محتوای اختصاصی می‌دهد.
پلتفرم تیک‌تاک نیز در ابتدای سال میلادی جاری از قابلیتی به‌نام “Series” رونمایی کرده که به سازندگان واجد شرایط امکان تولید محتوای پولی را می‌دهد. محتواهای Series شامل آلبومی از محتواهای اختصاصی تا حد مجاز 80 ویدیو و هرکدام تا 20 دقیقه خواهد بود.

همچنین پلتفرم توییتر (X) نیز گزینه اشتراک پولی را به تولیدکنندگان محتوای خود ارائه داده است. درست مانند اینستاگرام و تیک‌تاک، توییتر نیز امکان تعیین هزینه ماهانه به‌عهده خود تولیدکنندگان محتواست.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array