به گزارش ایران دکونومی، همراه مکانیک، یک استارتاپ فعال در حوزه خودرو است. در گزارش سالیانه ۱۴۰۱ خود عنوان کرده است که ۲۰درصد از خودروهای صفر دچار مشکل بوده‌اند.

سهم بازار آنلاین معاملات خودرو، توسط سجاد باقری، هم‌بنیانگذار همراه مکانیک، حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد ارزیابی شده است و به احتمال زیاد این سهم در سال‌های آینده به ۵۰ درصد خواهد رسید.

گزارش سالانه همراه مکانیک با چهار سر فصل رفتار آنلاین خریداران خودرو، شایع‌ترین ایرادهای خودرو، رشد قیمت خودرو و پرفروش‌ترین خودروها تنظیم شده است و پرفروش‌ترین خودروها در طرح اقساطی همراه مکانیک کوئیک، ساینا و پژو ۲۰۶ بوده‌اند.

همراه مکانیک فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است، این استارتاپ ۱۰ عامل مختلف مثل مدل خودرو، کارکرد، معامله‌های بازار، آسیب‌های فنی و بدنه، آپشن‌ها و… را در قیمت‌گذاری اثر می‌دهد. حدود ۳۲۰۰مدل خودرو در این استارتاپ قیمت‌گذاری شده و هرروز به روزرسانی می‌شود.

طبق گزارش منتشر شده قیمت خودروهای وارداتی ۱۰۷ درصد، چینی ۹۳درصد و داخلی ۹۲ درصد افزایش یافته‌اند و روند افزایش قیمت خودروها از ۱۴۰۱ تا اواسط اسفند بیشترین اوج خود را تجربه کرده است. سمند LX با ۱۰۲درصد افزایش رکورددار بیشترین رشد قیمت سالانه را به خود اختصاص داده و هایما و جک نیز پرطرفدارترین خودروهای چینی برای ایرانی‌ها بوده‌اند.

طبق این گزارش همچنین حجم معاملات خودرو در نمایشگاه همراه مکانیک نشان می‌دهد، سهم خودروهای داخلی با ۷۳ درصد بیشترین درخواست را از سمت کاربران همراه مکانیک داشته است و گران‌ترین معامله همراه مکانیک خودرو BMW با قیمت ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

طبق گزارش منتشر شده از همراه مکانیک، کوئیک، پژو۲۰۶ و تیبا۲ نیز جزو محبوب‌ترین خودروهای زنان بوده‌اند و ۲۲ درصد بازار خرید قسطی همراه مکانیک هم مربوط به کوئیک بوده است.

بیش از ۳۰۰ هزار خودرو در همراه مکانیک کارشناسی شده است و مناطق ۲ و ۵ تهران بیشترین استفاده کنندگان سرویس کارشناسی خودرو همراه مکانیک بوده‌اند.

همچنین در این گزارش آمده است، خودروهایی که بالای ۱۰ سال دارند وارد نمایشگاه همراه مکانیک نمی‌شوند، اما ۲۰ درصد خودروهای صفر نیز دارای مشکل فنی یا بدنه بوده‌اند و پژو ۲۰۶SD دارای بیشترین آسیب فنی میان خودروهای داخلی بوده است.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array