به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی Alphabet امروز، چهارشنبه، نتایج گزارش سومین فصل مالی سال 2023 خود را منتشر کرد.

ارقام ثبت‌شده در این گزارش مالی نمایانگر عملکرد این کمپانی در حد فاصل میان ماه جولای تا ماه سپتامبر می‌باشد و نمایانگر درآمد کل 77 میلیارد دلاری این شرکت عظیم است.

درآمد کل Alphabet در سومین فصل مالی سال 2022 حدود 69.1 میلیارد دلار بود که این آمار امسال با رشد 11 درصدی مواجه شده است. سود عملیاتی این شرکت 21.34 میلیارد دلار ثبت شده و همچنین میزان سود خالص حدود 19.69 میلیارد دلار می‌باشد. سود خالص Alphabet در همین بازه زمانی در سال گذشته حدود 13.91 میلیارد دلار بوده است.
برای مقایسه عملکرد این شرکت، میزان درآمد کل در دومین فصل مالی سال 2023 میلادی حدود 74.6 میلیارد دلار و سود خالص آن حدود 18.37 میلیارد دلار بوده است.

گوگل

عملکرد بسیار عالی گوگل و Alphabet

سوندار پیچای، مدیرعامل این کمپانی در اظهارات خود گفت:
“من از نتایج جدیدترین فصل مالی فعالیت کمپانی Alphabet و همچنین وضعیت محصولاتمان بسیار راضی هستم. در این فصل مالی، خدمات و سرویس‌های ما با تمرکز بر حوزه‌های نوظهور، کاربردی، نوآورانه و پرطرفداری موفق به بهبود عملکرد و جلب رضایت کاربران شدند. ما توانستیم در این بازه سه‌ماهه خدماتی مانند جستجو بر مبنای الگوریتم‌های هوش مصنوعی، خدمات ابری، خدمات یوتیوب و دستگاه‌های هوشمند برند Pixel را به کاربران خود ارائه دهیم.”

مدیرعامل کمپانی Alphabet ادامه داد:

“ما قصد داریم تمام تمرکز خود را به افزایش کاربرد و بهره‌وری تکنولوژی هوش مصنوعی برای همه کاربران اختصاص دهیم. پروژه‌های بسیار زیادی در حال توسعه هستند و خبرهای خوبی در راه است!”

همچنین روث پورات، مدیر ارشد مالی و سرمایه‌گذاری این کمپانی در طی جلسه بررسی گزارش مالی فصل اخیر اظهار کرد:
“قدرت بنیادین و اساسی Alphabet بار دیگر با به‌دست آوردن درآمد کل 77 میلیارد دلاری خودنمایی کرد. میزان این درآمد نسبت به سال گذشته حدوداً 11% افزایش یافته که بخش عمده آن را مدیون بهینه‌سازی خدمات جستجو به کمک هوش مصنوعی و پلتفرم یوتیوب بوده‌ایم.”

یوتیوب موفق شد در سومین فصل مالی سال 2023 به درآمدی 7.95 میلیارد دلاری دست یابد. این آمار در همین بازه زمانی در سال گذشته حدود 7.07 میلیارد دلار بوده است. همچنین سرویس‌های ابری کمپانی Alphabet موفق به کسب درآمد 8.41 میلیارد دلاری شده‌اند درحالی‌که این آمار در سال میلادی گذشته حدود 6.87 میلیارد دلار بوده است.

“درآمدهای متفرقه کمپانی گوگل”، شامل بخش سخت‌افزاری، فروشگاه اپلیکیشن Google Play Store، درآمد غیرتبلیغاتی یوتیوب و غیره نیز درآمدی 8.34 میلیارد دلاری را برای این شرکت عظیم به ارمغان آورده‌اند. درآمد این بخش‌ها سال گذشته حدود 2 میلیارد دلار کمتر و چیزی در حدود 6.9 میلیارد دلار بوده است.

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array