به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در روز سه‌شنبه هفته جاری، گزارش مالی کمپانی Airbnb منتشر شد و پس از انتشار نتایج، ارزش سهام این کمپانی کاهش 10 درصدی را در معاملات سهام تجربه کرد. این نتایج از پیش‌بینی تحلیلگران پیشی گرفته بودند، اما توصیه شده بود که در سه‌ماه دوم مالی با احتیاط بیشتری تصمیم‌گیری شود.

شرح گزارش مالی Airbnb

درآمد: 1.82 میلیارد دلار – در برابر تخمین 1.79 میلیارد دلاری کارشناسان
سود به ازای هر سهم از سهام: 18 سنت در برابر تخمین 9 سنتی کارشناسان

درآمد سه‌ماهه چهارم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدوداً 20% افزایش یافته بود. کمپانی Airbnb در این گزارش مالی خبر از سود خالص 117 میلیون دلاری خود در سه‌ماهه ابتدایی سال داد. سال گذشته این کمپانی 19 میلیون دلار سود خالص از دست داده بود. این آمارها نشان‌دهنده اولین سه‌ماهه ابتدایی سودآور برای کمپانی Airbnb هستند.

در نامه تدوین شده برای سهامداران این مجموعه، نوشته شده بود که “سال را پرقدرت آغاز کردیم” و چشم‌انتظار “فصل تابستان، فصل مناسب سیر و سفر” هستیم. با این حال، این هشدار داده شده بود که ممکن است مقیاس‌های سختی در سه‌ماهه دوم سال در انتظار این کمپانی باشد. در این نامه ذکر شده بود که به علت رسیدگی به بعضی از هزینه‌های ناشی از دوران همه‌گیری کرونا، ممکن است روند سودآوری بعضی از بخش‌ها با اختلال مواجه شود.

به گفته Airbnb، میزان درآمد این کمپانی در سه‌ماهه دوم مبلغی در حدود 2.35 تا 2.45 میلیارد دلار خواهد بود. تحلیلگران انتظار درآمد 2.42 میلیارد دلاری را دارند.

Airbnb

میانگین نرخ روزانه در مقایسه با سال گذشته تفاوت چشم‌گیری نداشته است. این آمار در سه‌ماهه ابتدایی سال گذشته، روزانه 168 دلار بوده است. به گفته کمپانی Airbnb، درخواست اقامت در سه‌ماهه اول امسال حدودا 18% افزایش داشته است.

هزینه خالص رزرو اقامتگاه، که شامل درآمد میزبانان، هزینه خدمات، هزینه تمیزکاری و بهداشت و همچنین مالیات می‌شود، جمعاً به رقم 20.4 میلیارد دلار رسید. میزان تعداد شب‌های رزرو شده برای اقامتگاه از طریق پلتفرم Airbnb، تقریباً 121 میلیون شب ثبت شده که این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 19% افزایش داشته است و در عین حال با تخمین کارشناسان نیز همخوانی دارد.

کمپانی Airbnb در نامه تدوین شده برای سهامداران خود اعلام کرد که قصد دارد بر “سه اولویت استراتژیک” متمرکز بماند. این سه اولویت عبارتند از: افزایش محبوبیت بخش “میزبانی” به اندازه بخش “سفر” – تامین اقامتگاه‌هایی با هزینه‌های معقول و مقرون‌به‌صرفه برای مهمانان – شدت دادن به حضور پلتفرم Airbnb در بازارهای جهانی که کمتر به آنها توجه شده است.

همچنین در این نامه ذکر شده بود که مسافران در حال بازگشت به شهرهای اصلی و بزرگ‌تر هستند و همچنین برای مدت زمان طولانی‌تری اقامتگاه رزرو می‌کنند.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array