اخیراً کمپانی شیائومی گزارش مالی سه‌ماهه ابتدایی سال 2023 خود را منتشر کرده است و با توجه به نتایج نویدبخش به‌دست آمده، به‌نظر می‌رسد که اوضاع برای این کمپانی چینی که به‌زودی وارد عرصه تولید خودروهای برقی نیز خواهد شد، رو به بهبود است.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی شیائومی در طی سه ماه ژانویه تا مارچ، حدود 594.8 میلیون نفر کاربر ماهانه فعال داشته است و تا زمان انتشار این مقاله موفق شد به عدد 600 میلیون کاربر دست یابد.

این کمپانی تولید گوشی‌های هوشمند توانست به درآمد 35 میلیارد یوآن (تقریباً معادل 5 میلیارد دلار) برسد و حدوداً 30.4 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کند.
میانگین قیمت فروش (ASP) گوشی‌‌های این برند به 1152 یوآن (163 دلار) رسید که از فصل گذشته حدوداً 2.7% بیشتر است.

شیائومی توانست با به‌دست آوردن 11.3% از سهام بازار، رتبه سوم را در میان برندهای برتر عرضه‌کننده موبایل کسب کند. کمپانی‌های سامسونگ و اپل، در این بازه زمانی سه‌ماهه تقریباً دوبرابر بیشتر از برند شیائومی گوشی به بازار عرضه کرده بودند و به همین دلیل در رتبه‌های بالاتر قرار گرفتند.

شیائومی

عملکرد شیائومی در بازار چین

در بازار کشور چین، فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی نسبت به فصل گذشته حدود 22.2% افزایش یافته است. اما باز هم برند vivo موفق شد با پیشی گرفتن از این برند در رتبه سوم قرار گیرد و شیائومی را متحمل سقوط به رتبه چهارم کند. رتبه اول متعلق به اپل بوده و برند Oppo نیز در جایگاه دوم قرار گرفت.

این برند چینی توانست با موفقیت به درآمد کل 59.5 میلیارد یوآنی (معادل 8.43 میلیارد دلار) دست یابد و همچنین سود خالص تعدیل‌شده آن به 3.2 میلیارد یوآن (معادل 450 میلیون دلار) رسیده است.
اما اگر هزینه‌های ناشی از توسعه کسب‌وکار این کمپانی در زمینه تولید خودروهای برقی را درنظر بگیریم، میزان این سود به 1.1 میلیارد یوآن (150 میلیون دلار) کاهش می‌یابد.

کمپانی شیائومی همچنین در حوزه اینترنت اشیاء (AIoT) سرمایه‌گذاری کرده است. آمار دستگاه‌های متصل به این تکنولوژی به 618 میلیون دستگاه رسیده است. بر اساس شواهد حدود 12.3 میلیون نفر از کاربران مالک بیش از 5 دستگاه متصل به این تکنولوژی هستند.

درآمد حاصل از فروش لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال، کولر و ماشین‌لباسشویی نسبت به سال گذشته حدوداً 60% افزایش یافته است.
همچنین برند شیائومی توانست با عرضه 2.8 میلیون دستگاه تلویزیون هوشمند به بازار، در میان 5 کمپانی برتر تولیدکننده این وسیله قرار گیرد.

بر اساس گزارشات، کمپانی عظیم شیائومی قصد دارد میزان نشت گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال 2030 حدوداً 70% و تا سال 2040 تا 98% کاهش دهد. شیائومی امیدوار است تا با حرکت در این مسیر، آلاینده‌های ناشی از فعالیت کارخانه‌های خود را از محیط‌زیست کاملاً حذف کند.

منبع: gsmarena

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array