به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نتایج ثبت شده در گزارش مالی فصل اول کمپانی Lucid ناامیدکننده و دور از انتظار بودند. آمار به‌دست آمده در این گزارش، نشان‌دهنده ضرر و زیان مالی چشمگیر این کمپانی و عدم موفقیت در رسیدن به آمارهای پیش‌بینی شده کارشناسان روزنامه Wall Street Journal است. ارزش سهام این کمپانی کاهش یافته و سهامداران نگران دارایی‌های خود و افت تقاضای مردم برای خودروی لوکس تولید این کارخانه، مدل برقی Air sedan هستند.

درحالیکه سهامداران این کمپانی در حال پردازش نتایج ناامیدکننده این گزارش مالی بودند، ارزش سهام Lucid Group حدوداً 9% کاهش یافت. بعد از انتشار این خبر تاکنون، ارزش سهام این کمپانی کمی بهبود یافته و حالا نسبت به قبل 6.3% افت دارد.

کمپانی Lucid روز دوشنبه گزارش مالی این فصل خود را منتشر کرد و از درآمد 149.4 میلیون دلاری خود خبر داد. با اینکه این میزان درآمد، از درآمد 57.7 میلیون دلاری سال گذشته این کمپانی در بازه زمانی مشابه حدوداً دوبرابر افزایش یافته است، اما همچنان ارقام به‌دست آمده با پیش‌بینی‌ها فاصله زیادی دارند و بسیار کمتر از انتظارات تحلیلگران هستند.

تحلیلگران منتخب وبسایت Yahoo finance حداقل درآمد 210 میلیون دلاری را برای این کمپانی تخمین زده بودند. براساس گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال 2022 کمپانی Lucid، میزان درآمد این کارخانه خودروهای برقی باز هم از تخمین 257.7 میلیون دلاری کارشناسان کمتر بود و حالا برای دو فصل متوالی، این کارخانه نتوانسته عملکردی مطابق انتظارات بازار داشته باشد.

Lucid

نتایج ناامیدکننده Lucid در مقایسه با انتظارات کارشناسان

نکته حائز اهمیت این است که Lucid در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قصد دارد بیش از 10 هزار وسیله‌نقلیه برقی در سال 2023 تولید و به بازار عرضه کند. در اوایل سال جاری میلادی، کمپانی Lucid هدف تولید میانگین 20 تا 22 هزار خودروی خود را به نصف کاهش داده و به عدد 10 تا 14 هزار خودروی برقی رساند. این دستورالعمل جدید، هدف تولید را در پایین‌ترین سطح خود قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه میزان هزینه‌ها از میزان درآمد کل بیشتر است، کمپانی هنوز هم درحال ضرر و زیان مالی است. میزان سود خالص از دست رفته این کمپانی 779.5 میلیون دلار گزارش شده که از رقم 81.3 میلیون دلاری بازه زمانی مشابه در سال گذشته به‌طرز چشمگیری بیشتر است.

مجموع کل هزینه‌ها، که شامل بخش‌‌های تحقیق و توسعه، بخش مدیریتی و مخارج مربوط به درآمد می‌شود؛ تقریباً 40% نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 921.5 میلیون دلار رسیده است. قابل توجه‌ترین نکته در این گزارش مالی، مخارج مربوط به درآمد بود که در واقع مبلغ کل خرج و مخارج کمپانی Lucid (شامل مواد اولیه خام و نیروی کار) برای تولید خودروی برقی لوکس خود Air sedan است. این رقم با افزایش دوبرابری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، به 500 میلیون دلار رسید.

گزارش مالی این کمپانی با مبلغ 3.4 میلیارد دلار پول نقد و نقدینگی کل به پایان می‌رسد، که شامل 4.1 میلیارد دلار خطوط اعتباری (وام منعطف از بانک‌ها) نیز می‌شود. به گفته مدیرمالی کمپانی Lucid، شری هاوس، این میزان نقدینگی برای تامین هزینه‌‌های این کارخانه خودروسازی حداقل تا نیمه دوم سال 2024 کفایت می‌کند.

البته شایان ذکر است که این کارخانه خودروسازی برای کاهش هزینه‌های خود اقداماتی نیز کرده است. در ماه مارچ، Lucid اعلام کرد که به دلیل بازسازی زیرساخت‌های این کمپانی حدوداً 18% از نیروی کار تعدیل خواهند شد. پروسه این تعدیل نیرو، که شامل 1300 نفر از کارکنان می‌شود، تا پایان سه‌ماهه دوم نهایی خواهد شد. تعدیل نیروها شامل کل این سازمان است و بیشتر بر نیروهای اجرایی تمرکز دارد.


براساس گزارش مالی منتشر شده، به دلیل اعمال تغییرات ساختاری، کمپانی Lucid متحمل 22.4 میلیون دلار هزینه در سه‌ماهه نخست سال شده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array