گزارش مالی سه‌ماهه اول سال 2023 کمپانی آمازون نیز در روز پنجشنبه گذشته منتشر شد. بر اساس این گزارش، آمار و ارقام ثبت شده بسیار فراتر از انتظارات کارشناسان وال‌استریت هستند.
آمازون با وجود تعدیل نیروهای گسترده، موفق به کسب سود 3.2 میلیارد دلاری شده است‌.

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در سه‌ماهه نخست سال 2023، آمازون توانست با وجود تعدیل تعداد بسیار زیادی از نیروهایش، عملکردی فراتر از انتظار از خود نشان دهد و نتایجی بهتر از پیش‌بینی‌ تحلیلگران کسب کند.

ارقام کلیدی این گزارش به شرح زیر هستند:

در گزارش سه‌ماهه ابتدایی آمازون، میزان درآمد این کمپانی 127.4 میلیارد دلار ثبت شده است، درحالی‌که تحلیلگران انتظار درآمد 124.5 میلیارد دلاری داشتند. این رقم نسبت به سال گذشته 9% افزایش داشته است. سال 2022 این رقم حدود 7% نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.
سود خالص به‌دست آمده توسط این کمپانی به رقم 3.2 میلیارد دلار و یا به عبارتی 31 سنت به ازای هر سهم رسیده است.

این نتایج در میانه روند تعدیل نیروی بیش از 9 هزار نفر از کارمندان در بخش‌های اداری آمازون گزارش شده‌اند. پیش از این و در ماه ژانویه نیز خبر تعدیل نیروی 18 هزار نفر از کارکنان اعلام شده بود. در روز پنجشنبه هفته گذشته نیز آمازون عذر 100 نفر از کارکنان بخش Amazon Studios و Prime Video را خواست.

آمازون

درآمد آمازون، فراتر از پیش‌بینی‌ها

نتایج ثبت شده در گزارش مالی سه‌ماهه نخست آمازون به‌سادگی از انتظارات و پیش‌بینی‌های کارشناسان فراتر رفته است. درکل، روزنامه وال‌استریت انتظار داشت که درآمد آمازون به 124.5 میلیارد دلار و یا به عبارتی 21 سنت به ازای هر سهم برسد. ارزش سهام آمازون در این مدت و پس از تعطیلی بازار سهام بیش از 11% افزایش یافته است.

اندی جسی، مدیرعامل آمازون، در هنگام اعلام نتایج اظهار کرد: “اعضای تیم ما در برخورد و تامین نیازهای مشتریان عالی عمل کرده‌اند و ما از عملکرد آنها رضایت داریم؛ مخصوصاً با درنظر گرفتن وضعیت ناپایدار اقتصادی.”
او ادامه داد: “بخش تبلیغاتی آمازون همچنان درآمد هنگفتی دارد. ما این نتایج چشمگیر را مدیون سرمایه‌گذاری مداوم در تکنولوژی ماشین‌لرنینگ هستیم. با استفاده از این قابلیت‌، کاربران و مشتریان هنگام تعامل با آمازون، تبلیغاتی مرتبط به نیازها و یا سلایق خود دریافت می‌کنند و درنتیجه نتایج بسیار خوبی برای برندها نیز به ارمغان می‌آورند.”

درآمد بخش تبلیغات آمازون به بیش از 9.5 میلیارد دلار رسیده‌است. این آمار نسبت به سال گذشته رشد 21% داشته و فراتر از انتظار 15% تحلیلگران ظاهر شده است.

درآمد بخش ذخیره ابری آمازون (AWS) نیز با رشد 16% به عدد 21.4 میلیارد دلار رسیده‌است؛ درحالی‌که درآمد عملیاتی با افت 21% به عدد 5.1 میلیارد دلار رسیده است.

آمازون در بخش سرگرمی نیز عملکرد خوبی داشته است. این کمپانی موفق شد با عرضه فیلم Creed III در دو روز ابتدایی اکران آن‌، بیش از 100.4 میلیون دلار در سطح جهانی درآمد کسب کند. دیگر پروژه‌ها و فیلم‌ و سریال‌های تولید شده توسط Amazon Prime در سه‌ماهه اول سال 2023 نیز عملکرد خوبی در سرویس‌های پخش آنلاین داشتند و بازخورد خوبی از مخاطبان دریافت کرده‌اند. از دیگر پروژه‌‌های ساخته شده توسط استودیوی Amazon Prime می‌توان به Daisy Jones & the Six، Shotgun Wedding، Somebody I Used to Know، The Consultant و Swarm اشاره کرد.

منبع: variety

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array