به گزارش ایران دکونومی، نوبیتکس در گزارش سال 2023 خود با اشاره به محدودیت‌های تنظیم‌گری رمزارز در ایران، سال ۲۰۲۳ را سال سخت اما پرامید برای قانونگذاری رمزارز در ایران دانسته و با اشاره به فرصت‌های نگاه توسعه‌‌ای به صنعت کریپتو، مخاطرات نگاه محدودیت‌محور را گوشزد کرده است. در این گزارش به آمارهایی از تعداد کاربران، کاربران جدید، میانگین سنی، توزیع جغرافیایی و همین طور چالش‌های قانون‌گذاری این صنعت، چشم‌انداز و اهداف پیش‌رو پرداخته شده است. 

میزان رشد کاربران نوبیتکس در سال 1402

نرخ رشد کاربران نوبیتکس در سال 2023

براساس گزارش سال 1402 نوبیتکس، تعداد کاربران در سال ۲۰۲۳ یک میلیون و ۳۹۲ هزار نفر افزایش یافته و در پایان این سال به پنج میلیون و ۷۶۱ هزار نفر رسیده است. البته در حال حاضر تعداد کاربران نوبیتکس از عدد شش میلیون نفر عبور کرده است. 

روند ورود کاربران به نوبیتکس

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، در اواسط سال 2023 روند ورود کاربران جدید به دنیای رمزارزها متاثر از شرایط نزولی بازار، به نسبت کند شده اما در ماه های پایانی سال ورود کاربران جدید سرعت گرفته است.

سهم زنان از معاملات نوبیتکس در سال 1402

سهم زنان از معاملات رمزارز نوبیتکس

نمودار بالا نشان می‌دهد که مشارکت زنان در بازار رمزارزها سال به سال در حال افزایش است.

تعداد کاربران جدید زن که در سال ۲۰۲۳ به نوبیتکس پیوستند نسبت به سال 2022 حدود 4 درصد افزایش یافته است. شایان ذکر است که تعداد کاربران زن نوبیتکس در سال ۲۰۱۹، هشت درصد کل کاربران بوده، این نسبت در سال ۲۰۲۲ به ۲۲ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۲۳ درصد رسیده است. سهم زنان از تعداد معاملات نوبیتکس نیز از ۱۸ درصد به ۲۲ درصد افزایش یافته است.

میزان مشارکت زنان در معاملات نوبیتکس

براساس نمودار زیر که در گزارش سال 1402 نوبیتکس آمده است، هم‌زمان با افزایش سهم زنان از معاملات نوبیتکس، ارزش دارایی رمزارزی آنها هم رشد داشته؛ به طوری که نسبت دارایی زنان به مردان از 15.4 درصد در سال قبل به 17.33 درصد در سال 2023 رسیده است.

نسبت دارایی زنان به مردان در معاملات رمزارزی

محصولات ارائه شده توسط نوبیتکس در سال 2023

محصولات ارائه شده توسط نوبیتکس

اضافه شدن امکان خرید و فروش تعهدی و استفاده از ضریب در این معاملات، استیکینگ، استخر مشارکت، ییلدفارمینگ، رونمایی از کیف پول غیرمتمرکز لاکت ولت، رونمایی از صرافی غیرمتمرکز نوبی‌دکس، ارائه پروپوزال کرم‌چاله دانش صفر برای شبکه اتریوم ازسوی تیم نوبیتکس‌لبز، برگزاری هکاتون دیفای و… بخشی از اقداماتی بود که در سال ۲۰۲۳ در نوبیتکس صورت گرفت. 

دانلود PDF گزارش سال 2023 نوبیتکس

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array