به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ویدیویی به تازگی با حضور گری گنسلر (Gary Gensler) در سال 2018 (1397) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است و رئیس فعلی تنظیم و قانون‌گذاری اوراق بهادار ایالات متحده را نشان می‌دهد که تاکید می‌کند چندین ارز دیجیتال “اوراق بهادار نیستند”.


در 12 ژوئن (22 خرداد) چندین حساب توییتر این ویدیو را به اشتراک گذاشتند که گفته می‌شود از رویدادی در سال 2018 به میزبانی بلومبرگ برای سرمایه‌گذاران نهادی گرفته شده است.


بیش از 70 درصد از بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتر، لایت کوین، بیت کوین کش است. گنسلر در این ویدئو می‌گوید: آنها اوراق بهادار نیستند.

در این ویدیو که تقریباً مربوط به دو سال قبل از انتصاب گنسلر به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار است، در آن زمان او استاد مؤسسه فناوری ماساچوست بود.


به نظر می رسد با اقدامات اخیر گنسلر در SEC، که شاهد آن بوده است که رگولاتور یا همان قانون‌گذار اقدامات اجرایی زیادی را در چند ماه گذشته در فضای کریپتو آغاز کرده، در تضاد باشد.

او در سمت خود به عنوان رئیس SEC پیشنهاد کرده است که همه ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین، اوراق بهادار هستند. در مجموع، SEC حداقل 68 رمزارز را به عنوان اوراق بهادار در پرونده‌های قضایی مختلف برچسب گذاری کرده است، اگرچه هیچ یک از چهار رمزارز ذکر شده در ویدیوی 2018 در این لیست قرار نگرفته‌اند.


با این حال، نظرات موجود در این ویدیو، تضاد دیگری با دیدگاه‌های اخیر گنسلر در مورد اتر است. رئیس SEC در ماه آوریل (فروردین 1402) در مقابل کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده برای پاسخ در مورد امنیت اتر تحت فشار قرار گرفت، اما او از پاسخ دادن خودداری کرد.

ویدیوهای دیگری از گنسلر که در دوران حضور او در MIT گرفته و امسال منتشر شده است که نشان می ‌دهد او نظرات مشابهی در مورد رمزارزها دارد.

در ویدیویی در سال 2019 (1398) که در آوریل منتشر شد، گنسلر الگورند (Algorand) را “فناوری عالی” نامید. در همان هفته‌ای که این ویدیو پخش شد، SEC از صرافی رمزارز بیترکس (Bittrex) شکایت کرد.
در ویدیوی دیگری به تاریخ 2018 که در آوریل منتشر شد، گنسلر در حال تدریس کلاسی در MIT است و ادعا می‌کند که سه چهارم بازار «غیر اوراق بهادار» است.
در حالی که نظرات گنسلر در زمانی قبل از ریاست SEC بیان شد، بسیاری در فضای رمزارزی ادعا کرده‌اند که اقدامات او ریاکارانه است. یکی از قانونگذاران ایالات متحده طرحی را به قصد اخراج گنسلر ارائه کرد و مدعی شد که او از قدرت خود سوء استفاده می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array