به گزارش ایران دکونومی، گروه فناوری اطلاعات هلو که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ با هدف ارائه خدمات مناسب نرم‌افزاری به اصناف و شرکت‌ها شروع کرد، اکنون پس از ۲۷ سال فعالیت می‌گوید که به قابلیت‌های جدیدی دست یافته‌اند. حمیدرضا صدیقیان‌راد، مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو در تازه‌ترین رویداد خبری با بیان این مورد که امروزه به جایگاهی رسیده‌اند که اعتماد به خدمات نرم‌افزاری و به‌خصوص در حوزه‌های مالی، خدمات آنلاین، سخت‌افزاری، مشاوره‌ای، آموزشی و سایر نیازهای عرضه شده توسط این مجموعه افزایش خوبی داشته، گفت که تبدیل شدن این مجموعه به گروه فناوری اطلاعات در این راستا می‌باشد و در گام بعدی به هوشمندسازی اصناف ورود خواهیم کرد، چراکه این مجموعه یک میلیون بیزینس را در ۲۷ سال گذشته سامان‌‌‌دهی کرده که این رقم در کشورهای اطراف بی‌‌‌سابقه است.

او افزود که این مجموعه در زمینه سامان‌‌‌دهی اقتصادی پتانسیل ارائه خدمات بسیاری را در حوزه اقتصادی در اختیار دارد و استفاده از یک میلیون بیزینس در خدمت توسعه اقتصادی و توسعه بازار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به عنوان یک فرصت برای ارتقاء کسب‌و‌کارها در کشور مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر هم ایجاد باشگاه‌های مشتریان کسب‌وکارها و باشگاه‌های مشتریان تجمعی با خدماتی از این قبیل که ارتباطات بین کسب‌وکارها را هماهنگ می‌کند، در استفاده از ابزارها و دیتاهایی که در اختیار هلو می‌باشد همگی به ایجاد ارزش افزوده‌های بیشتر و سینرجی بیشتر برای مشتریان و کسب‌وکارها و همچنین ایجاد ارتباط بین کسب‌وکارها منجر می‌گردد.

به گفته صدیقیان‌راد، اکنون نیز یک تیم متخصص در این مجموعه در حال بررسی پیش‌نیازهای ضروری برای توسعه زیرساخت‌ها در کشورهای منطقه برای صادرات خدمات نرم‌افزاری بوده که تاکنون نزدیک به ۸ هزار کسب‌وکار در خارج از ایران از خدمات نرم‌افزاری این مجموعه استفاده می‌کنند.

گفتنی است که در حال حاضر با سابقه‌کاری که گروه فناوری اطلاعات هلو دارد، به مرور زمان به دلیل تفاوت‌‌‌ها و تمایزهای بین اصناف و کسب‌وکارها و همچنین تفاوت نوع مدیریت، هزینه‌‌‌ها و افتراق در نحوه سفارش‌‌‌گیری و فاکتورینگ، شناسایی نیازها و امکان‌‌‌سنجی فعالیت‌‌‌های مختلف را انجام داده‌اند. آن‌گونه که مدیرعامل هلو گفت، تاکنون ۱۵۰ اتوماسیون اختصاصی برای اصناف مختلف تولید کرده‌‌‌‌اند و علاوه بر آن در همه شهرهای بالای صدهزار نفر جمعیت، نمایندگی فروش و خدمات راه‌‌‌اندازی شده است. همچنین این شرکت زیرساخت‌‌‌های قوی نرم‌‌‌افزاری برای خدمات پس از فروش طراحی کرده که خدمات یکپارچه‌‌‌ای را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و در حوزه شرکت‌ها و سازمان‌ها که ۳۰‌ درصد از مشتریان این مجموعه می‌باشند خدمات به صورت آنلاین توسط نمایندگی‌ها ارائه می‌شود. همچنین این مجموعه برای شرکت‌های بازرگانی، خدماتی و تولیدی انواع خدمات نرم‌‌‌افزاری مورد نیاز را نیز در نظر گرفته است.

در خصوص ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای کسب‌وکارها نیز ابوالفضل میعادیان، قائم‌مقام مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو در این رویداد خبری گفت که ارائه خدمات به سازمان‌های بزرگ در کنار کسب و کارهای کوچک و متوسط، از اهداف دیگر این مجموعه می‌باشد که در این راستا ارائه پلتفرم «هلو لایت» برای معرفی شرکت‌های کوچک و متوسط از دیگر خدماتی است که توسط این مجموعه ارائه شده است. امید می‌رود در دو سال آینده به مناطق جدیدی در فناوری اطلاعات کشور برسد که این امر باعث خواهد شد این مجموعه شانه به شانه شرکت‌های بزرگ فناوری در دنیا بزند.

او در ارتباط با هوشمندسازی در کسب‌و‌کارها مطرح کرد که باید موضوع هوشمندسازی را مورد توجه قرار داد و همچنین ترندهای جهانی به سمت تکنولوژی‌‌‌های مربوط به هوش مصنوعی در حرکت هستند که هلو نیز در هر دوره محصولات متناسب تکنولوژی‌‌‌های همان دوره را ارائه کرده و اکنون متناسب با تکنولوژی‌‌‌های کلود، موبایل هوشمند یا متاورس درتلاش همراه‌سازی مشتریان خود با بازار توسعه تکنولوژیک است که در این خصوص نیز خدماتی را در مراحل تست نهایی تولید کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array