به گزارش ایران دکونومی،در طول ماه‌های گذشته موضوع تخلفات شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی، به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران تبدیل شده است، به‌گونه‌ای که توقیف آژانس‌های هواپیمایی متخلف نیز نتوانسته است این تخلفات را به حداقل برساند و با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، گران‌فروشی بلیت‌ها به اوج خود رسیده است.

دیروز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سرانجام پس از چند هفته سکوت در برابر گرانفروشی ایرلاین‌ها و فروش بلیت پروازهای داخلی بالاتر از نرخ‌های مصوب دراین‌باره اظهار کرد.

محمد محمدی‌بخش با تأکید بر این‌که ایرلاین‌هایی که سقف نرخ‌های ابلاغ‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می‌شوند،‌ گفته بود: با آن دسته از افراد سودجو یا پلت‌فرم‌هایی هم که با توجه به شرایط موجود در حال سوءاستفاده هستند،  برخوردی شدیدتر می‌شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت‌ها برای این‌که ماهیت قانونی داشته باشد باید به تصویب شورای‌عالی هواپیمایی برسد، یادآور شد: مگر اینکه بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، متنوع‌سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای‌عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کند تا شاهد رهاشدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم.

وی تصریح کرد: اجازه هیچ‌گونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی‌شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.

چگونه گران فروشی بلیط هواپیما را گزارش دهیم؟

 فروش بلیت بیرون از نرخ های ارائه شده در شرکت های هواپیمایی تخلف محسوب می شود و قابل پیگیری است. 

 متقاضیان بلیت هواپیما در صورت مراجعه به مراکز فروش بلیت چنانچه با موارد تخلف خارج از نرخ ارائه شده از طرف شرکت های هواپیمایی مواجه شدند می توانند نقطه نظرات و شکایات خود را از طریق مراجعه به سایت سازمان به آدرس caa.gov.ir در سامانه حقوق مسافر ثبت و پیگیری کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array