به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس پست وبلاگی تیم توسعه برنامه صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال یونی سوآپ (Uniswap)، این پلتفرم معاملاتی نسخه بتای بسته اندروید برنامه موبایلی خود را روز 12 اکتبر (20 مهر) راه‌اندازی کرده است. این اپلیکیشن قبلاً فقط در کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های سیستم عامل iOS در دسترس بود.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل داده دیفای لاما (DefiLlama)، یونی سوآپ اکنون بزرگترین صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم تجمعی معاملات است که از زمان آغاز به کار، بیش از 1.7 تریلیون دلار تراکنش را پردازش کرده است. بیشتر معاملات این پلتفرم، از طریق یک اپلیکیشن مبتنی بر وب انجام شده است. با این حال، این تیم روز 13 آوریل (24 فروردین) نسخه موبایلی این اپلیکیشن را برای گوشی‌های iOS راه‌اندازی کرد. قبل از این تاریخ، تیم توسعه‌دهندگان یونی سوآپ شکایت کرده بود که اپل عرضه این برنامه در اپ استور را به تعویق انداخته است. حتی پس از دریافت چراغ سبز از اپ استور، یونی سوآپ هنوز هیچ برنامه اختصاصی برای دستگاه‌های اندرویدی نداشت.

یونی سوآپ

طبق اعلامیه روز 12 اکتبر، برنامه جدید از نسخه بتا اندروید این اپلیکشین به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون تغییر شبکه، رمزارزها را در زنجیره‌های مختلف انتخاب کنند. این برنامه به طور خودکار تشخیص می‌دهد که یک دارایی خاص متعلق به کدام شبکه است و بدون اینکه کاربر از آن درخواست کند، به آن شبکه سوئیچ می‌کند. در حال حاضر می‌توان از آن در شبکه‌های پالیگان، آربیتروم، آپتیمیزم، بیس و بی ان بی چین (BNB) استفاده کرد. قرار است در آینده نزدیک سازگاری با بلاکچین‌های بیشتر در این برنامه ارائه گردد.

افزون بر این، این کیف پول تراکنش‌های شبکه اتریوم را از طریق یک استخر خصوصی هدایت می‌کند تا از حملات ساندویچی جلوگیری نماید، اگرچه در صورت تمایل کاربر می‌توان این ویژگی را غیرفعال کرد. به علاوه، این ولت می‌تواند به طور خودکار اکثر کوین‌هایی را که دارای کارمزد انتقال داخلی هستند، شناسایی کند. این کارمزدها در رابط کاربری نمایش داده شده و کاربر از آنها آگاه می‌شود.

تیم توسعه یونی سوآپ قصد دارد طی هفته‌های آینده کد منبع باز برنامه را به عنوان بخشی از ممیزی امنیتی خود با همکاری شرکت تامین امنیت بلاکچین Trail of Bits منتشر کند. گفتنی است که یونی سوآپ تنها صرافی غیرمتمرکزی نیست که درصدد است کیف پول موبایلی خود را روانه بازار کند. در سال 2021، وان اینچ (1inch) کیف پول موبایلی خود را برای iOS راه‌اندازی کرد و نسخه اندرویدی آن نیز ماه اکتبر منتشر شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array