به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاربران کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) در توییتر گزارش داده‌اند که این کیف پول مورد حمله هکری قرار گرفته است و برخی از آنها سبد ارزهای دیجیتال خود را به کلی از دست داده‌اند. شایان ذکر است که اتمیک یک کیف پول غیرمتمرکز است و این یعنی کاربران خودشان مسئول دارایی‌های ذخیره شده در برنامه هستند.

تیم اتمیک روز سوم ژوئن (13 خرداد) در توییتر اعلام کرد: ” گزارش‌هایی مبنی بر به خطر افتادن امنیت کیف پول‌ها دریافت کرده‌ایم. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا وضعیت پیش‌آمده را با دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. به محض اینکه اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.”

تعدادی از کاربران در مورد زیان‌های وارد شده در نتیجه این اکسپلویت مدعی شده‌اند که وجوه کاملاً از برنامه کیف پول دیجیتال آنها برداشت شده است. کاراگاه مسائل درون زنجیره‌ای ZachBTX که به‌خاطر ردیابی وجوه دزدیده شده و کمک به پروژه‌های هک شده معروف است، در این تحقیقات شرکت خواهد داشت. در زمان نگارش این مطلب، هنوز مشخص نیست که این حمله چگونه انجام شده است. طبق اعلام پلتفرم اتمیک، این کیف پول بیش از 5 میلیون کاربر دارد.

اتمیک ولت

کاربران توییتر ادعا می‌کنند که در گذشته نیز وجوه آنها در اپلیکیشن کیف پول اتمیک به سرقت رفته است. یکی از کاربران در پاسخ به این پست نوشته است:

 “این اتفاق 6 ماه پیش برای بیت کوین‌های من در اتمیک رخ داد. آنها به سادگی در پاسخ به من گفتند باید از عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی خودتان محافظت کنید. من به آنها گفتم این ممکن نیست! تنها کاری که من با این کیف پول انجام می دهم این است که از آن برای تبادل ارز استفاده کرده و سپس رمزارزهای خودم را به کیف پولی دیگر انتقال می‌دهم. دیگر هرگز از این پلتفرم استفاده نخواهم کرد.»

این حمله به لیست رو به رشد حملات هکری در صنعت کریپتو که هر هفته شاهد آن هستیم افزوده شد. در تازه‌ترین مورد دیدیم که برنامه تامین مالی غیرمتمرکز Jimbos Protocol روز 28 می (7 خرداد) مورد اکسپلویت قرار گرفت که منجر به از دست دادن 4000 اتر به ارزش حدود 7.5 میلیون دلار شد. تورنادو کش (Tornado Cash)، یک میکسر رمزارزی غیرمتمرکز است که اخیراً هک شده بود. روز 20 می (30 اردیبهشت)، یک هکر با موفقیت 1.2 میلیون رای جعلی به یک پروپوزال مخرب داد و کنترل کامل حاکمیت این پروتکل را به دست گرفت.

بر اساس گزارش چین‌الیسیس (Chainalysis)، هکرهای صنعت کریپتو که عمدتاً از مهاجمان مرتبط با کره شمالی هستند و بیشتر بخش دیفای را هدف قرار می‌دهند، سال گذشته حدود 3.8 میلیارد دلار به سرقت برده‌اند. تحلیل دیگری از پلتفرم تی‌ارام لبز (TRM) نشان می‌دهد که با وجود ثابت ماندن تعداد حوادث در سه ماهه اول سال 2023، میانگین بزرگی حملات هکری از نزدیک به 30 میلیون دلار در سه ماهه اول سال 2022 به 10.5 میلیون دلار کاهش یافته است.

این پلتفرم خاطرنشان کرده است که: «متاسفانه، این کاهش به احتمال زیاد فقط برای مدتی کوتاه ادامه خواهد داشت چون فقط چند حمله در مقیاس بزرگ می‌تواند دوباره این آمار و ارقام را تغییر دهد.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array