به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه یکی از کاربران صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد این صرافی محدودیت 5000 دلاری در هفته برای برداشت بیت کوین را اعمال کرده است، این صرافی ضمن تکذیب خبر، این شایعات را بی‌اساس خواند.

روز 24 اکتبر (2 آبان) یکی از کاربران کوین بیس در اپلیکیشن ایکس (توییتر سابق) پستی منتشر کرد و مدعی شد با یک سیاست تازه در این صرافی مواجه شده است که برداشت بیت کوین او را به حداکثر 5000 دلار در هفته محدود می‌کند. این پست بیش از 250 هزار بازدید داشت، بیش از 420 ریتوییت و نزدیک به 2000 مرتبه لایک شد. این پست توجه کریس بلک (Chris Blec)، محقق ارزهای دیجیتال را نیز به خود جلب کرد؛ او در این خصوص پرسید که آیا کسی می‌تواند ادعای مطرح شده را تأیید کند.

«کوین بیس برداشت بیت کوین را محدود کرده است. من سعی کردم بیت کوین را از صرافی به کیف پول سرد خود ارسال کنم و با محدودیت برداشت 5 هزار دلاری در هفته مواجه شدم. من 10 سال است که مشتری کوین بیس هستم. بیت کوین خود را از صرافی برداشت کنید!!!!»

— کالین براون (thecolinbrown@) . 23 اکتبر 2023

واکنش کوین بیس به شایعات

با این حال، یکی از سخنگویان کوین بیس به کوین تلگراف گفت که این ادعا کاملاً «نادرست» است و چنین سیاستی وجود ندارد و هیچ محدودیتی بر برداشت بیت کوین اعمال نمی‌شود. این سخنگو، به کاربران پیشنهاد کرد سیاست‌های رسمی این صرافی ارزهای دیجیتال در مورد محدودیت‌های واریز و برداشت‌ را با دقت بررسی کنند، چراکه برداشت دارایی از کوین‌بیس به روش پرداختی بستگی دارد که برای برداشت استفاده می‌کنید.

ظاهراً این شایعات بی‌اساس در مورد محدودیت‌های برداشت درست همان زمانی منتشر شده است که کوین ‌بیس در پردازش معاملات با مشکل کوتاهی مواجه شد. طبق اعلام وبسایت رسمی کوین بیس، این صرافی رمزارزی حوالی ساعت 6 بعد از ظهر روز 23 اکتبر با مشکلاتی در پردازش معاملات مواجه شده بود.

کمتر از یک ساعت بعد، صرافی اعلام کرد مشکل مذکور به طور کامل برطرف شده است و تیم پشتیبانی برای شناسایی هرگونه مشکل احتمالی، مشغول نظارت بر فعالیت‌های معاملاتی کاربران هستند.

مشکل کوین بیس
روز 23 اکتبر معاملات کوین بیس برای نزدیک به یک ساعت با مشکل مواجه شد. منبع: کوین بیس

تاخیرهای معاملاتی در کوین بیس در بحبوحه جهش ناگهانی فعالیت‌های معاملاتی سراسر بازار رخ داد، زیرا قیمت بیت کوین تا مرز 35000 دلار افزایش یافت و باعث افزایش حجم معاملات شد. این سطح قیمت از ماه می سال گذشته تاکنون مشاهده نشده بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array