به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در تازه‌ترین رویداد جنجالی فضای کریپتو، حساب رسمی توییتر صرافی رمزارزی کوکوین (KuCoin) مورد حمله هکرها قرار گرفت و منجر شد برخی از کاربران قربانی یک رویداد تقلبی شوند و بخشی از وجوه خود را از دست بدهند. به گفته کوکوین (KuCoin)، این حمله روز 24 آوریل (4 اردیبهشت)، ساعت 8 صبح به وقت منطقه زمانی شرق اتفاق افتاده و حدود یک ساعت به طول انجامیده و زیانی بالغ بر 22 هزار دلار در پی داشته است.

در این مدت، مهاجمان یک رویداد جعلی را در حساب توییتر این صرافی به اشتراک گذاشتند و کاربران فکر می‌کردند در یک رویداد رسمی شرکت می‌کنند. این صرافی 22 تراکنش دخیل در این حادثه را شناسایی کرده و وعده داده است خسارت‌های وارد شده را به‌طور کامل به قربانیان پرداخت می‌کند.

کوکوین از قربانیان خواسته است تا برای کمک با آنها تماس بگیرند. این صرافی قول داده است که اقدامات امنیتی بیشتری را برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده پیاده نماید. این صرافی گفته است برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد این حادثه همکاری لازم را با توییتر خواهد داشت. علیرغم این حادثه ناگوار، برخی از اعضای جامعه، صرافی کوکوین را به دلیل واکنش سریع خود نسبت به این حمله تحسین کردند.

کوکوین

متاسفانه، هک شدن توییتر کوکوین تنها یکی از موارد متعددی است که در آن هکرها حساب‌های رسمی توییتر متعلق به صرافی‌های رمزارزی و پروژه‌های NFT را به منظور ترویج طرح‌های کلاهبرداری خود هک می‌کنند. در سپتامبر 2022 (شهریور 1401)، حساب توییتر صرافی رمزارز CoinDCX هک شد و برای انتشار تبلیغات جعلی ریپل (XRP) مورد استفاده قرار گرفت. به همین شکل، در ژانویه 2023 (دی 1401)، حساب توییتری پلتفرم تجاری رابینهود (Robinhood) توسط هکرهایی که یک توکن رمزارزی را تبلیغ می‌کردند، تصاحب شد.

در ژانویه 2023، حساب توییتر پروژه NFT آزوکی هک شد و تنها ظرف 30 دقیقه زیان 758,000 دلاری به بار آورد. حادثه اخیر صرافی کوکوین، نیاز به اقدامات امنیتی بهتر در فضای وب 3، به ویژه در پروژه‌های توکن‌های غیرمثلی (NFT) را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array