به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین (KuCoin) را به دلیل نقض قوانین مبارزه با پولشویی و مقررات قانون رازداری بانکی متهم کرد، جریان خروجی عظیمی در این صرافی به راه افتاد. سرمایه‌گذاران با شنیدن این خبر برای خارج کردن دارایی‌های خود، وحشت‌زده به این پلتفرم هجوم آورده‌اند.

داده‌های xscope  حاکی از آن است که ظرف 24 ساعت گذشته بالغ بر 1.195 میلیارد دلار سرمایه از صرافی کوکوین خارج شده است. از سوی دیگر، SpotOnChain در گزارشی مجزا، خاطر نشان کرده است که در پاسخ به شکایت دولت ایالات متحده، مبلغ قابل‌توجه 500 میلیون دلار از کیف‌پول‌های اتریوم کوکوین برداشت شده است. طبق این گزارش، دارایی‌های برداشته شده شامل 274 میلیون USDT، حدود 15500 واحد اتریوم (ETH)، 50 میلیون ONDO، حدود 12 میلیون FET و 95.38 میلیون GHX است.

کوکوین

علیرغم این موج خروج گسترده، کیف پول‌های داغ کوکوین همچنان بیش از 3.6 میلیارد دلار دارایی خود در شبکه اتریوم را حفظ کرده‌اند که می‌تواند نشان‌دهنده موقعیت پایدار صرافی در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

پیشینه مشکلات حقوقی کوکوین

کالین وو، روزنامه‌نگار شناخته شده بازار ارزهای دیجیتال به نقل از سه منبع موثق مدعی شده است که کوکوین در نظر داشته است در سال 2023 فعالیت‌های خود را متوقف کند و این صرافی را به فروش برساند. ایالات متحده نیز در همان زمان تحقیقات جنایی خود را در مورد این صرافی آغاز کرده است. مقامات چین نیز از آن طرف این صرافی را مورد بررسی بیشتر قرار دادند. علاوه بر این گفته می‌شود افراد وابسته به صرافی‌های مختلف، از جمله بایننس نیز از فروش احتمالی آن اطلاع داشتند.

در کیفرخواست اخیری که علیه کوکوین تنظیم شده است، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) دارایی‌های دیجیتالی مختلف مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و استیبل کوین‌هایی مانند USDC و USDT را به عنوان “کالا” طبقه‌بندی کرده است.

طبق یک بیانیه رسمی، دو بنیانگذار کوکوین یعنی چون گان (Chun Gan) و که تانگ (Ke Tang) به دلیل توطئه برای راه‌اندازی یک تجارت انتقال پول فاقد مجوز و توطئه برای نقض قانون رازداری بانکی از طریق اهمال عامدانه در اجرای یک برنامه ضد پولشویی مکفی متهم شدند. وجود این برنامه برای بازداری از دخالت صرافی در پولشویی و تأمین مالی تروریسم، عدم رعایت رویه‌های معقول برای تأیید هویت مشتریان و عدم ارائه هرگونه گزارش فعالیت مشکوک لازم و ضروری است.

گفتنی است که دامیان ویلیامز، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، همراه با دارن مک کورمک، مامور ویژه مسئول دفتر تحقیقات امنیت داخلی نیویورک، روز 26 مارس این کیفرخواست را افشا کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array