به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اعلام این خبر که شیبا اینو (SHIB)، قاتل خودخوانده دوج کوین (DOGE)، در یک صرافی ژاپنی لیست شده است، توجه بازار ارزهای دیجیتال به سمت این دارایی جلب شد. این اطلاعیه که در بحبوحه افت قیمت این توکن منتشر شد، بی‌درنگ موجی از هیاهو و گمانه‌زنی را در میان علاقه‌مندان به بازار کریپتو ایجاد کرد.

از سوی دیگر، افت اخیر قیمت شیبا اینو (SHIB) در بحبوحه افزایش روند نزولی نرخ توکن‌سوزی این توکن اتفاق افتاد، ولی بعد از انتشار این خبر، جامعه انتظار دارد به زودی شاهد یک جهش قابل توجه باشد.

لیست شدن در صرافی DMM Bitcoin

صرافی DMM Bitcoin، یک صرافی رمزارزی مستقر در ژاپن است که اخیراً از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی سرویس معاملات شیبا اینو (SHIB) در پلتفرم خود از تاریخ 20 دسامبر (29 آذر) رونمایی کرده است. پیش از آن نیز، یک صرافی ژاپنی دیگر با نام کوین‌چک (Coincheck) از لیست شدن این دارایی در پلتفرم خود خبر داده بود. این خبر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را برای یک پامپ قیمت قابل توجه آماده کرد.

بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به این دارایی، آن را بار دیگر در صدر شبکه‌های بلاکچین با بیشترین ورودی سرمایه قرار داد؛ به طوری که ورود سرمایه 24 ساعته آن از مرز 2.95 میلیون دلار گذشت.

شیبا اینو در ژاپن

پرایس اکشن شیبا اینو (SHIB)، خلاف انتظار بازار

برخلاف پیشرفت‌های مورد انتظار جامعه، قیمت شیبا اینو (SHIB) روز گذشته حدود 6.93 درصد کاهش یافت. البته این روند در مقیاس روزانه تاحدودی معکوس شده و این دارایی دیجیتال اکنون با 3.81 درصد افزایش، با قیمت 0.00001045 دلار معامله می‌شود. این عملکرد مثبت در بازه هفتگی به حدود 8.12 درصد و طی یک ماه، به رشد 16.62 درصدی می‌رسد.

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که در پی افت اخیر قیمت شیبا اینو (SHIB)، شاهد تشکیل یک کندل موسوم به کندل مرگ (death candle) در نمودار روزانه این رمزارز بودیم. این اصطلاح به یک کندل قرمز رنگ بزرگ و ناگهانی در نمودارها اشاره دارد که اغلب نشان‌دهنده یک برگشت قوی از احساسات صعودی به سمت روندی نزولی است.

نمودار روزانه شیبا اینو
نمودار روزانه شیبا اینو (SHIB/USDT) و تشکیل کندل مرگ؛ منبع: TradingView

علیرغم آنچه انتظار می‌رود، این گردش غیرمنتظره تاحدودی بیانگر تغییر احساسات گسترده در بین هولدرهای SHIB است، به ویژه نهنگ‌هایی که مقادیر قابل توجهی از این توکن را در اختیار دارند و احتمالاً با برداشته شدن یک صفر از محدوده قیمتی آن، سعی در فروش و دریافت سود خواهند داشت. افزایش ناگهانی فشار فروش از سوی نهنگ‌ها می‌تواند یک اثر آبشاری ایجاد کند که منجر به فروش گسترده در بین هولدرهای کوچکتر نیز خواهد شد.

اگر روندهای تاریخی تکرار شوند و این “کندل مرگ” بتواند آغازگر فشار فروش در بازار باشد، چشم‌انداز بدی را برای SHIB ترسیم می‌کند، زیرا می‌تواند نشان‌دهنده پایان رالی این میم کوین، باوجود سیگنال‌های مثبت متعدد باشد. چنین کاهش دور از انتظاری، نه تنها دستان ضعیف بازار را از میان برمی‌دارد، بلکه اعتماد به آینده نزدیک این دارایی را نیز میان آنها تضعیف می‌کند. از آنجایی که به نظر می‌رسد بازار برای یک اصلاح عمیق آماده می‌شود، ممکن است معاملات این دارایی با رکودی روبه‌رو شود که بخش قابل توجهی از دستاوردهای اخیر آن را از بین خواهد برد. از طرفی، وضعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) این رمزارز و عقب‌نشینی آن از سوح بالاتر، کاهش فشار خرید و افزایش احتمال روند نزولی را تأیید می‌کند.

با این وجود، افزایش جزئی قیمت در 24 ساعت گذشته هنوز امید به تداوم روند رشد این دارایی را حفظ می‌کند. باید دید آیا خریداران می‌توانند دوباره کنترل بازار را در دست گرفته و افزایش قیمت مورد انتظار را رقم بزنند یا خیر.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array