به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، زک کرک‌هورن، مدیر ارشد مالی کمپانی خودروهای الکتریکی تسلا پس از سالها تلاش و فعالیت از سمت خود در این شرکت کناره‌گیری کرده است.

زاکری کرک‌هورن، با لقب “Master of Coin” (ارباب سکه‌ها) در روز چهارم آگوست تصمیم گرفت پس از 13 سال همکاری با این کارخانه تولید خودروهای برقی از شغل خود کناره‌گیری کند.

وایباو تانجا، مدیر ارشد بخش حسابداری این کمپانی به‌زودی جایگزین کرک‌هورن خواهد شد و وظایف او را ادامه خواهد داد. بر اساس گفته‌های کمپانی تسلا، مدیر ارشد پیشین این کارخانه تا پایان سال 2023 به همراهی با این مجموعه ادامه خواهد داد تا روند گذر از آن برای همه تسهیل شود.

پس از انتشار اخبار مربوط به کناره‌گیری کرک‌هورن، ارزش سهام تسلا کمی کاهش یافت و این سیر نزولی با بازگشایی بازار بورس و سهام ادامه داشته است.

تسلا

چه‌کسی جایگزین مدیر ارشد مالی تسلا خواهد شد؟

تانجا از سال 2019 تاکنون به‌عنوان مدیر ارشد بخش حسابداری این کارخانه خودروسازی مشغول به‌کار بوده است. پیش از آن، تانجا از ماه می 2018 تا 2019 به‌عنوان ناظر بخش مالی و حسابداری و از فوریه سال 2017 تا 2018 به‌عنوان دستیار ناظر بخش مالی و حسابداری در این کمپانی فعالیت کرده است.
همچنین او در کمپانی SolarCity نیز چندین سمت شغلی مرتبط داشته است. تسلا در سال 2016 کمپانی SolarCity را تصاحب کرده بود.

سرمایه‌گذاران تسلا پس از این تصاحب از ایلان ماسک به‌صورت قانونی شکایت کرده بودند. آنها ادعا داشتند که ماسک به دلیل کمک مالی به SolarCity و جلوگیری از ورشکسته شدن آن، این کمپانی را تصاحب کرده است؛ اما در سال 2022 رأی قاضی دادگاه ایالت Delaware به‌نفع ماسک صادر شد.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره دلیل کناره‌گیری کرک‌هورن از سمت شغلی خود و یا برنامه‌های آینده او در دسترس نمی‌باشد. او صبح امروز با انتشار پستی در لینکدین جدایی خود از تسلا را اعلام کرد، اما به چراییِ آن نپرداخت.

کمپانی تسلا نیز درباره این مسئله اظهارنظر نکرده است، اما خود شخص ایلان ماسک با انتشار پستی جدید در حساب کاربری X (توییتر سابق) خود نوشت: “دوست دارم از زک کرک‌هورن به‌خاطرخدمت در تسلا به‌مدت 13 سال سخت و چالش‌برانگیز تشکر کنم. قدردان حضور و تلاش او هستم و برای فصل بعدی زندگیش آرزوی موفقیت می‌کنم.”

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array