کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) از عموم مردم در برابر تقلب، دستکاری و شیوه‌های سوء‌استفاده مرتبط با فروش آتی و آپشن‌های خرید کالا و مالی محافظت می‌کند و بازارهای آتی و اختیار معامله باز، رقابتی و از نظر مالی سالم را تقویت می‌کند. آنها کلاهبرداری کالاها، از جمله طرح‌های ارز خارجی، دستکاری انرژی و کلاهبرداری صندوق‌های تامینی را بررسی و پیگرد قانونی کرده، و با سایر سازمان‌های فدرال و ایالتی برای انجام اقدامات مجرمانه و سایر اقدامات همکاری می‌کنند. قانون کمیسیون معاملات آتی کالا، CFTC را در سال 1974 تأسیس کرد.

CFTC

درک کمیسیون معاملات آتی کالا
CFTC متشکل از پنج کمیسیون است که اول توسط رئیس جمهور منصوب و توسط سنا تأیید می‌شود. کمیسیون‌ها در دوره‌های پنج ساله‌ای خدمت می‌کنند. رئیس‌جمهور یکی از این کمیسیونرها را به‌عنوان رئیس تعیین می‌کند و بیش از سه کمیشنر در هر زمان نمی‌توانند از یک حزب سیاسی باشند.
این پنج کمیسیونر در کمیته‌های متمرکز بر کشاورزی، انرژی و بازارهای زیست محیطی، بازارهای جهانی، ریسک بازار و فناوری فعالیت می‌کنند. کمیته‌ای که بر همکاری بین CFTC و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) متمرکز است، غیرفعال است.
اعضای کمیته‌ها نماینده صنایع خاص، معامله‌گران، بورس‌های آتی، بورس کالا، مصرف کنندگان و گروه‌های زیست محیطی هستند.

قانون بورس کالا، تجارت آتی کالا در ایالات متحده را تنظیم و قانونگذاری می‌کند که در سال 1936 تصویب و چندین بار اصلاح شد، زیرا این قانون چارچوب قانونی را ایجاد می‌کند که تحت آن CFTC عمل می‌کند. بر اساس این قانون، CFTC این اختیار را دارد که مقرراتی را ایجاد کند که در عنوان 17، فصل اول، کد مقررات فدرال منتشر شده است.

بخش‌های CFTC
سازمان CFTC متشکل از دفاتر رئیس و کمیسیونرها و همچنین 13 بخش و دفتر عامل آژانس است.

پنج بخش اصلی CFTC عبارتند از: بخش تسویه و ریسک، بخش مشارکت کنندگان در بازار، بخش نظارت بر بازار، بخش داده‌ها و بخش اجرا.

CFTC

بخش تسویه و ریسک
نقش بخش تسویه و ریسک (DCR) این است که CFTC را قادر می‌سازد تا مسئولیت قانونی خود را برای اطمینان از یکپارچگی مالی همه معاملات مشمول قانون بورس کالا (CEA) و اجتناب از ریسک سیستمیک در بازارهای مشتقه انجام دهد. DCR بر کلیه عملیات تسویه مشتقه (DCOs) نظارت دارد و خود به چهار شاخه تقسیم می شود:
-سیاست پاکسازی
-تست
-نظارت بر ریسک
-ابتکارات تسویه بین‌المللی و داخلی

با توجه به وب سایت CFTC، برخی از مسئولیت‌های اصلی DCR عبارتند از:
-تهیه مقررات، دستورات، دستورالعمل‌ها و سایر محصولات کاری نظارتی در مورد مسائل مربوط به DCOها، از جمله حمایت از مشتریان در ورشکستگی یا ورشکستگی یک FCM یا DCO.
-بررسی درخواست‌های DCO برای ثبت درخواست‌ها برای معافیت یا معافیت نظارتی و ارسال قوانین و ارائه توصیه‌هایی به کمیسیون در رابطه با این موارد.

-بررسی طرح‌های بازیابی DCO و طرح‌های کاهشی برای سازگاری با مقررات کمیسیون و تعامل با FDIC و سایر تنظیم‌کننده‌های مالی، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی، در رابطه با برنامه‌ریزی برای حل و فصل احتمالی یک DCO.


-انجام ارزیابی ریسک به صورت سالانه برای تعیین اینکه کدام DCO باید بررسی شود و موضوعاتی که باید در بررسی مبتنی بر ریسک گنجانده شوند.
-بررسی DCOها برای انطباق با کلیه الزامات مربوط به CEA و مقررات کمیسیون، از جمله بررسی هر DCO مهم سیستمی (SIDCO) حداقل یک بار در سال.
-تجزیه و تحلیل اعلان‌های مربوط به نقص سخت‌افزار یا نرم‌افزار، نفوذ در امنیت سایبری، یا تهدیدهایی که تأثیر مادی بر پاکسازی دارند یا ممکن است داشته باشند.

از ژوئن 2021، مدیر DCR کلارک هاچینسون است.

بخش مشارکت کنندگان بازار
بخش مشارکت‌کنندگان بازار (MPD) که در اکتبر 2020 تشکیل شد، نتیجه ادغام بین بخش فروشنده سواپ و نظارت واسطه و دفتر آموزش و توسعه مشتریان است. مسئولیت‌های اصلی MPD نظارت بر ثبت‌کنندگان CFTC است که تجارت، سرمایه‌گذاری و مشاوره را در بازارهای مشتقات انجام می‌دهند و به مردم آمریکا در مورد بازارهای مشتقه‌ای که CFTC تنظیم می‌کند، آموزش می‌دهند.

بخش MPD خود به پنج شاخه تقسیم می‌شود:

-شعبه مشاور رئیس
-شعبه امتحانات
-شعبه مدیریت وجوه و نیازمندی‌های مالی
-شعبه ثبت و انطباق
-دفتر آموزش و ارتباط با مشتریان (OCEO)

طبق CFTC، مسئولیت‌های اصلی MPD عبارتند از:

-بررسی واسطه‌ها و سازمان‌های تعیین شده خود تنظیمی
-رعایت استانداردهای مناسب برای ثبت واسطه‌ها
-ارائه تخصص به کمیسیون در ابلاغ قوانین
-صدور تفاسیر و راهنمایی مختصر و به موقع برای واسطه‌ها

CFTC

بخش نظارت بر بازار
بخش نظارت بر بازار (DMO) مسئول نظارت بر ثبات و ساختار بازارهای مشتقات تنظیم شده توسط CFTC و همچنین مبادلات و تسهیلاتی است که این مشتقات در آنها معامله می‌کنند. یکی از وظایف اصلی DMO، توسعه و اجرای مقررات CFTC برای ترویج بازارهای مشتقات منصفانه، کارآمد و پر جنب و جوش و همچنین حصول اطمینان از رسیدگی این قوانین به آخرین تحولات در صنعت است.


DMO به پنج شاخه تقسیم می‌شود:

-مشاور ارشد از کلیه اسناد مربوط به قوانین DMO و اقدامات کارکنان پشتیبانی می‌کند و شعبه هرگونه پیشرفتی را در خط مشی برای در نظر گرفتن تغییرات در ساختار بازار، نوآوری و سایر تحولات بازار پیشنهاد می‌کند.
-شعبه انطباق مسئول بررسی و ارزیابی کفایت برنامه‌های خودتنظیمی و اجرای قوانین مبادلات تجاری است که هم قوانین بورس و هم مقررات کمیسیون را پوشش می‌دهد.
-شعبه بازار مسئول ارزیابی سلامت و ثبات بازارهای آتی، آپشن و فرابورس ایالات متحده است.
-شعبه بررسی بازار در مورد درخواست‌های ثبت یا تعیین SEF، DCM، SDR و هیئت‌های تجارت خارجی (FBOT) به CFTC ارزیابی و توصیه می‌کند.
-شعبه بررسی محصولات مشتقات جدید و موجود قابل معامله در بورس، از جمله اصلاحات در شرایط قراردادهای موجود را برای انطباق با مقررات CFTC ارزیابی می‌کند و اطمینان می‌دهد که محصولات مستعد دستکاری نیستند.

تاریخچه

کنگره در سال 1974، CFTC را به عنوان یک آژانس نظارتی مستقل فدرال ایجاد کرد. قانون کمیسیون معاملات آتی کالا در سال 1974 (P.L. 93-463) CFTC را برای جایگزینی اداره بورس کالای وزارت کشاورزی ایالات متحده ایجاد کرد. این قانون تغییرات گسترده‌ای را در قانون بورس کالا (CEA) در سال 1936 ایجاد کرد که خود قانون اولیه آتی غلات در سال 1922 را اصلاح کرد. در سال 1975 اولین اعضا و همچنین اولین رئیس آن انتخاب شدند.
مأموریت CFTC در دسامبر 2000 تمدید و گسترش یافت، زمانی که کنگره قانون نوسازی آتی کالا در سال 2000 را تصویب کرد، که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و CFTC دستور داد تا یک رژیم نظارتی مشترک برای معاملات آتی تک سهام ایجاد کنند و تجارت در نوامبر 2002 آغاز شد.

CFTC

تقسیم داده‌ها
مانند بخش مشارکت کنندگان بازار، بخش داده‌ها (DOD) به عنوان بخشی از بازسازی CFTC تشکیل شد که در اکتبر 2020 رخ داد. وزارت دفاع مسئولیت‌هایی را که قبلاً در وزارت نظارت بر بازار (DMO) و عملکردهای تجزیه و تحلیل اضافی انجام می‌شد، انجام می‌دهد.
با توجه به CFTC، وزارت دفاع نقش خود را از طریق چهار عملکرد اساسی انجام می‌دهد:

-همکاری: وزارت دفاع با شرکت کنندگان در بازار، بخش‌های عملیاتی CFTC و صنعت برای اطمینان از کیفیت، یکپارچگی و محرمانه بودن داده‌ها همکاری می‌کند.
-یکپارچه سازی: وزارت دفاع آمریکا سیلوهای داده را با پیوستن به مجموعه داده‌ها هم در کمیسیون و هم از منابع خارجی برای واضح ترین تصویر ممکن از شرایط اقتصادی و بازار کاهش می‌دهد. وزارت دفاع تصویری جامع از شرایط بالقوه آینده ایجاد می‌کند تا سیاست‌گذاری مبتنی بر داده را آگاه کند.
-آموزش: وزارت دفاع برای تسهیل فرهنگ داده در کمیسیون، مراکز عالی را مدیریت می‌کند، در گروه‌های مشاوره فناوری در داخل و خارج برای تعیین بهترین شیوه‌ها شرکت و آموزش در مورد موضوعات داده را در سراسر کمیسیون تسهیل می‌کند.
اجرا: وزارت دفاع تجزیه و تحلیل، تجسم و توسعه نرم افزار عملیاتی را در کمیسیون انجام می‌دهد یا به آنها اطلاع می‌دهد.

بخش اجرا
بخش اجرای (DOE) وظیفه کشف، تحقیق و تعقیب نقض قانون بورس کالا (CEA) و مقررات CFTC را بر عهده دارد.
DOE تخلفات احتمالی را بررسی می‌کند که این تخلفات شامل موارد زیر هستند:
“تقلب، اظهارات نادرست به کمیسیون، شیوه‌های تجاری مخل، اختلاس، استفاده از یک وسیله دستکاری یا فریب دهنده، دستکاری قیمت، گزارش نادرست، تخلفات حسابداری، نقض ثبت، عدم نگهداری یا تولید سوابق مورد نیاز، عدم ارائه گزارش‌های لازم، عدم نظارت ثبت‌کننده، عدم رعایت استانداردهای رفتار تجاری و فعالیت غیرقانونی خارج از بورس.

CFTC چه چیزی را قانونگذاری می‌کند؟
CFTC بازارهای مشتقات ایالات متحده را تنظیم می‌کند. این مورد شامل بازارهای آتی کالا، گزینه‌ها و سوآپ و همچنین بازارهای خارج از بورس (OTC) می‌شود. به منظور نظارت کافی بر این بازارها، CFTC سازمان‌های زیر را تنظیم می‌کند: سازمان‌های تجاری مانند بازارهای قراردادی تعیین‌شده که صرافی‌هایی هستند که معاملات آتی را میزبانی می‌کنند و تسهیلات اجرای سوآپ، که پلتفرم‌هایی هستند که به شرکت‌کنندگان امکان خرید و فروش سوآپ را می‌دهند.
بخش تسویه و ریسک CFTC تنها مسئول نظارت بر سازمان‌های تسویه کننده مشتقات (DCO) مانند شرکت تسویه اختیارات است. OCC بزرگترین DCO در جهان است و تحت صلاحیت CFTC فعالیت می‌کند.

CFTC

تفاوت بین SEC و CFTC چیست؟
SEC و CFTC توسط قوانین مختلف ایجاد شده‌اند، مسئولیت‌های متفاوتی دارند و از روش‌های مختلفی برای انجام این مسئولیت‌ها استفاده می‌کنند. اساسی‌ترین تفاوت بین این دو نهاد این است که SEC بازار اوراق بهادار را تنظیم می‌کند و CFTC بازار مشتقه را تنظیم می‌کند.

بودجه CFTC چگونه تامین می‌شود؟
بودجه CFTC توسط دولت فدرال تامین می‌شود. با این حال، بسیاری از منتقدان معتقدند که CFTC در مقایسه با سایر سازمان‌های نظارتی بودجه کافی دریافت نمی‌کند. CFTC برای سال مالی 2022 مبلغ 394 میلیون دلار از کنگره درخواست کرد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array