به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اعلامیه 7 مارس (16 اسفند) از دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو (UCSD)، این مؤسسه تحصیلات تکمیلی یک اهدایی 15 میلیون دلاری (USDC) از صندوق فیلانتروپیک بالوی (Filantropic Balvi) دریافت کرده است.

این بنیاد در حال حاضر توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم (ETH) هدایت می‌شود و یک سرمایه‌گذاری علمی و صندوق هدیه مستقیم برای استقرار سریع در پروژه‌های با ارزش کووید که منابع مالی سازمانی یا تجاری سنتی نادیده گرفته می‌شوند، می‌باشد.

همانطور که توسط UCSD گفته شده است، این کمک بزرگ‌ترین هدیه در نوع خود به یک دانشگاه ایالات متحده است و برای تأسیس متا-انستیتو (Meta-Institute) بیماری‌های هوابرد (Airborne Disease) در آب و هوای در حال تغییر در «مؤسسه هوابرد (Airborne Institute)» استفاده خواهد شد.

ویتالیک

UCSD بیان کرد که مؤسسه تازه تأسیس بر مطالعه بیماری‌های منتقله از هوا مانند آنفولانزا، سل و کووید19 تمرکز خواهد کرد. هدف نهایی آن توسعه درمان‌ها، واکسن‌ها و تشخیص‌های جدید برای این بیماری‌ها و در عین حال بهبود درک نحوه انتشار آن‌ها است. بوترین با توجه به توسعه گفت:

“من خوشحالم که از ایجاد این مؤسسه جدید در UC سن دیگو حمایت می‌کنم، که برای رشد دانش علمی ما در مورد بیماری‌های منتقله از هوا و به اشتراک‌گذاری آزادانه آن کار خواهد کرد و امکان ایجاد تغییر در زیرساخت‌ها و سیاست‌هایی را فراهم می‌کند که به نفع مردم در سراسر جهان است.”

در همین حال، شیمیدان اتمسفر و استاد دانشگاه UCSD، اظهار داشت:

“با همکاری متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، ما پیشرفته‌ترین اندازه‌گیری‌ها و ابزارهای محاسباتی را برای مطالعه این مشکلات توسعه خواهیم داد. هدف اصلی ایجاد درک بهتر از تولید و منابع ذرات زیستی موجود در هوا است.”

این مؤسسه در دانشکده علوم زیستی UC سن دیگو مستقر خواهد شد. تحقیقات بیشتر انجام شده توسط مؤسسه هوابرد در مجلات دسترسی آزاد همراه با سایر داده‌ها منتشر خواهد شد. مالکیت معنوی توسعه یافته توسط مؤسسه هوابرد نیز در حوزه عمومی منتشر خواهد شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array