به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برنامه غیرانتفاعی سالوادور(Salvador) می پرایمر بیت کوین (Mi Primer Bitcoin) یا مای فرست بیت کوین (My First Bitcoin) بیش از 1 بیت کوین در کمک‌های مالی از طرفداران آموزش بیت کوین در سراسر جهان جمع‌آوری کرده است.

کمک‌های مالی از کشورهایی مانند ونزوئلا، لهستان و کانادا می‌باشد، زیرا صدها نفر در سراسر جهان ساتوشی (satoshi) (کوچک‌ترین ارزش بیت‌کوین) را از طریق شبکه لایتنینگ ارسال کردند تا بودجه توسعه برنامه دیپلم بیت‌ کوین مای فرست بیت کوین را تأمین کنند.

کوین تلگراف با جان دنهی (John Dennehy)، بنیانگذار مای فرست بیت کوین تماس گرفت تا بفهمد که چگونه کمپین تامین مالی جمعی در کمتر از سه هفته به 1 بیت کوین رسید. دنهی به کوین تلگراف گفت: بزرگترین پتانسیل بیت کوین توانمندسازی افراد است و سهولت در اهدای ارزش بخش بزرگی از آن است.

سرمایه‌گذاری جمعی بیت‌ کوین امکان مشارکت را برای همه فراهم می‌کند، که در مقایسه با سیستم فیات موجود که امکان مشارکت را محدود می‌کند، انقلابی است.

برخلاف پی پال (PayPal) یا گو‌فاوند‌می (GoFundMe)، ویژگی‌های ضد سانسور و مستقل بیت کوین، آن را به یکی از کارآمدترین راه‌ها برای ارسال پول آنلاین تبدیل می‌کند. پول از طریق شبکه لایتنینگ لایه 2 ارسال می‌شود که هزینه آن کسری از خدمات پرداخت قدیمی است. دنهی توضیح داد:

سرمایه‌گذاری جمعی بیت‌ کوین نمونه‌ای از این است که چگونه بیت‌کوین به مردم اجازه می‌دهد تا کنترل پول خود را در دست بگیرند.

کمپین تامین مالی جمعی با تلاش بیت کوین بیچ (Bitcoin Beach)، جامعه بیت کوین در ال زونته (El Zonte) در سواحل اقیانوس آرام السالوادور (El Salvador) تقویت شد. بیت کوین بیچ جرقه‌ای بود که منجر به اعلام بیت کوین به عنوان ارز قانونی در السالوادور در سال 2021 (1400) شد. در 27 آوریل (7 اردیبهشت)، بیت کوین بیچ اعلام کرد که تا نیمه شب 27 آوریل با تمام کمک‌های مالی به این پروژه مطابقت دارد:

متامیک (MetaMick)، بنیانگذار پلتفرم تامین مالی جمعی بیت کوین گیزر (Geyser) که مای فرست بیت کوین برای جمع‌آوری کمک‌های مالی خود از آن استفاده کرد به کوین تلگراف گفت: این سومین سرمایه جمعی بزرگی است که تا به حال در گیزر تنها پس از یک روز وجود داشته است.

در واقع، گیزردر ماه آوریل رکورد جدیدی را ثبت کرد و به بیش از 2 بیت کوین در کمک‌های مالی رسید:

کوین

با وجود کاهش قیمت بیت کوین و از بین بردن معامله‌گران، جامعه بیت کوین به ساخت و آموزش ادامه می‌دهد. همانطور که دنهی خلاصه کرد:

ما هر روز از حمایتی که از جامعه بیت کوین دریافت می‌کنیم الهام می‌گیریم و بدون آن نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم.

تا به امروز، مای فرست بیت کوین 6000 دانش آموز را در السالوادور آموزش داده است. کوین تلگراف در دومین مراسم فارغ التحصیلی خود در سن مارکوس (San Marcos) در نوامبر 2021 (آذر 1401) شرکت کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array