به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک شرکت تازه تاسیس فعال درحوزه وب3 (Web3) با نام BlockGPT، روز 11 می از راه‌اندازی سرویس هوش مصنوعی (AI) «چت برای کسب درآمد» و اکوسیستم بلاکچین مرتبط با آن خبر داد. به گفته این شرکت، BlockGPT قصد دارد یک ربات چت غیرمتمرکز و توکن محور در بستر بلاکچین با عملکردی مشابه ChatGPT OpenAI ایجاد کند. در این بیانیه آمده است:

«BGPT تنها توکن بومی در اکوسیستم BlockGPT نیست. با اشتیاق توکن ایردراپ رایگان AIBGPT را به شما معرفی می‌کنیم که متعلق به جامعه BlockGPT بوده و مجموع عرضه آن معادل 10,000,000,000 توکن است.»

— BlockGPT BSC (@BlockGPT_BSC) May 10, 2023

راه‌اندازی این مدل هوش مصنوعی، با عرضه دو توکن، یک توکن حکومتی به نام BGPT و یک میم کوین به نام AIBGPT همراه خواهد بود. هر دو توکن بر بستر پنکیک سوآپ (PancakeSwap) ساخته شده‌اند که یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های BEP-20 را معامله کنند.

ظاهراً BlockGPT یک سیستم پاداش “چت برای کسب درآمد” را در کنار این توکن‌ها ارائه می‌دهد. طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا در ازای شرکت در جلسات چت با مدل هوش مصنوعی، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و جوایز توکن کسب کنند.

ChatGPT

در وایت‌پیپر ارائه‌شده در وب‌سایت BlockGPT تصریح شده است که این شرکت از بیش از شش مدل ترانسفورماتور از پیش آموزش‌دیده (GPT) مولد بر روی این پلتفرم استفاده می‌کند که با استفاده از یک مجموعه داده اختصاصی آموزش دیده‌اند.

در این مطلب، هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه بدنه، تعداد پارامترهای مورد استفاده برای آموزش مدل، یا جزئیات دیگری در ارتباط با مشخصات فنی هوش مصنوعی آن ارائه نشده است. ادعا می‌شود این سیستم به طور خاص برای پاسخگویی به جستجوهای بلاکچین طراحی شده است.

در ادامه این مقاله آمده است که مدل BlockGPT به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا «استنتاج هوش مصنوعی درون زنجیره‌ای را از طریق موتور استنتاج ضروری  AI» فعال کنند و از موتور Synapse برای ارائه «چارچوبی قابل اعتماد برای ساخت برنامه‌های کاربردی و قراردادهای هوشمندی استفاده کنند که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برند.»

راه‌اندازی محصول جدید BlockGPT در بحبوحه افزایش فعالیت‌های بازار در حوزه هوش مصنوعی و توکن‌ها انجام شده است.  میم کوین‌هایی مثل دوج کوین (DOGE) و په‌په (PEPE) که اخیراً بسیار خبرساز شده‌ است و رقابت سخت میان ChatGPT OpenAI، Bard Google و تعداد زیادی از چت‌باتی دیگر ، ماه‌هاست که به تیتر اصلی اخبار در حوزه فناوری تبدیل شده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array