به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم پردازشگر پرداخت‌های مالی بلاک (Block)، که توسط جک دورسی تاسیس شد، به تازگی کیف پول خودامانی بیت کوین (BTC) خود را راه‌اندازی کرده است.

در بیانیه روز  7 دسامبر (16 آذر) تیم توسعه‌دهندگان این کیف پول که بیت‌کی (Bitkey) نام دارد، اذعان داشتند که این کیف پول که به عنوان یک برنامه موبایلی یا یک فضای ذخیره‌سازی سخت افزاری در دسترس قرار می‌گیرد، در بیش از 95 کشور جهان قابل دسترسی خواهد بود.

ویژگی‌های اصلی کیف پول جدید بلاک

بیت‌کی (Bitkey) از ویژگی یک کیف پول چند امضایی از نوع دو از سه (two-of-three) متشکل از یک کلید موبایلی، یک کلید سخت افزاری و یک کلید روی سرور به علاوه یک دستگاه سخت افزاری ایمن در کنار ابزارهای بازیابی برخوردار است که در صورت مفقود شدن کیف پول بسیار کارآمد خواهد بود. تایید تراکنش‌ها در این کیف پول، به اثر انگشت کاربر و تلفن نیاز خواهد داشت. اولین شرکای جهانی بیت‌کی (Bitkey) نیز دو کمپانی بزرگ کوین بیس و کَش‌اَپ (Cash App) هستند.

شرکت بلاک در توضیح محصول جدید خود می‌گوید:

« بیت‌کی از سه کلید برای ایمن‌سازی بیت کوین‌های شما استفاده می‌کند و هر دو کلیدی که با هم کار می‌کنند برای انتقال بیت کوین یا تأیید سایر اقدامات مرتبط با امنیت مانند شروع بازیابی یا تغییر تنظیمات امنیتی مورد نیاز خواهند بود. از آنجایی که بیت‌کی در این کیف پول چند امضایی با مدل 2 از 3، به جای دو تا یا سه تا کلید، فقط به یک کلید دسترسی دارد، نمی‌تواند بدون وجود این کلیدها به بیت‌کوین مشتری دسترسی داشته باشد یا آن‌ها را جابه‌جا کند.»

کیف پول جک دورسی

پکیج جدید عرضه شده تحت عنوان بیت‌کی (Bitkey) که شامل برنامه و حافظه سخت افزاری است، برچسب قیمتی 150 دلاری دارد که بدون احتساب هزینه حمل و نقل و مالیات می‌باشد. در حال حاضر، این محصول در مرحله پیش‌سفارش قرار دارد و انتظار می‌رود در اوایل سال 2024 به طور کامل عرضه شود.

گفتنی است که در سه ماهه سوم سال 2023، شرکت بلاک 5.62 میلیارد دلار درآمد داشته است که عمدتاً ناشی از رشد قابل توجه فروش پردازشگرهای پرداخت Cash App و Square بوده است. افزون بر این، در نتیجه بهبود اخیر قیمت بیت کوین، این شرکت به سود ۴۴ میلیون دلاری از سرمایه‌گذاری‌های بیت کوین خود دست یافته است. در همین حال، سود ناخالص تراکنش‌های بیت کوین آن به 45 میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت از طریق Cash  App بالغ بر 2.42 میلیارد دلار بیت کوین به مشتریان خود فروخته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array