به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به تازگی اطلاعاتی از پرونده جاری کریگ رایت، خالق خودخوانده بیت کوین، به بیرون درز پیدا کرده است که گمانه‌زنی‌های تازه‌ای درباره هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو را در پی داشته است.

گزارش شده است که تاریخچه کاملی از ایمیل‌های رد و بدل شده میان آدام بک، مدیر عامل بلاک استریم (Blockstream) و ساتوشی ناکاموتوی واقعی منتشر شده است که نشان می‌دهد وی رابطه نسبتاً نزدیکی با خالق گمنام بیت‌کوین (BTC) دارد.

در اولین ایمیلی که حدود چهار ماه قبل از راه‌اندازی رسمی بیت کوین از سوی ساتوشی ناکاموتو برای مدیر عامل بلاک استریم ارسال شده است، وی با ناکاموتو درباره رمزارز اول بازار به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

ساتوشی ناکاموتو در این ایمیل از آدام بک یک استناد مناسب برای مقاله خود درخواست کرده است که بتواند خواننده‌های مقاله را به آن ارجاع دهد. ایمیل بعدی پاسخ بک به ساتوشی بوده است که وی را توسط وی دی (Wei Dei) به منبع دیگری به نام “B-money” ارجاع می‌دهد. وی دی به دلیل سابقه کار خود روی پول نقد دیجیتال شناخته شده است و یکی از افرادی است که ناکاموتو در نهایت به آن اشاره می‌کند.

پس از آن، سه ایمیل دیگر بین این دو نفر رد و بدل شده است و ناکاموتو در آخرین نامه آدام بک را از راه‌اندازی رسمی بیت کوین مطلع می‌کند.

لازم به ذکر است که سال 2020 نیز شایعاتی پیرامون این رابطه در فضای کریپتو منتشر شده بود ولی بک ضمن رد هرگونه دخالت در روند ساخت و عرضه بیت کوین، تایید کرد که احتمالاً اولین کسی است که درباره راه‌اندازی این دارایی نوین با خبر شده است.

هویت ساتوشی ناکاموتو

معمای هویت ساتوشی ناکاموتو

بیش از یک دهه است که هویت واقعی خالق بیت کوین در پرده‌ای از ابهام باقی مانده است، اما نگاهی دقیق به این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً آدام بک با شخص پشت این نام مستعار آشنایی دارد. در حالی که آدام بک هنوز هیچ بیانیه‌ای مبنی بر رد یا تکذیب این اخبار منتشر نکرده است، جامعه همچنان مشغول حدس و گمان‌های خود است.

طی چند سال اخیر، افراد زیادی ادعا کرده‌اند که ساتوشی ناکاموتو هستند. با توجه به اینکه اطلاعات زیادی در مورد این شخص در اینترنت وجود ندارد، تاکنون کسی نتوانسته است بدون تردید ثابت کند که ساتوشی ناکاموتو است. در حالی که بیت کوین ۱۴ سالگی خود را جشن می‌گیرد، کریگ رایت با تکرار ادعاهای جنجالی خود باعث شد اتحادیه ثبت اختراع باز کریپتو (COPA) برای روشن کردن موضوع دست به کار شود. این نهاد با شکایت به دادگاهی در بریتانیا خواهان پایان دادن به این ادعاهای بی اساس شد.

در همین حال، گزارش‌هایی منتشر شدند که می‌گفتند ممکن است هال فینی (Hal Finney) چهره واقعی ساتوشی ناکاموتو خالق بیت‌کوین باشد. درست مانند مورد رایت، این حدس و گمان با استناد به این واقعیت رد شد که درست زمانی که ساتوشی ناکاموتو در حال انجام تراکنش‌ها در بستر بلاکچین بیت کوین و پاسخ به ایمیل‌های علاقمندان بود، فینی سرگرم یک مسابقه ماراتون 10 مایلی بوده است.

از آنجایی که ایمیل‌های تاییدشده بین مدیر اجرایی بلاک استریم و ساتوشی در حال حاضر در اختیار دادگاه قرار دارد، این احتمال قوت گرفته است که آدام بک در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند هویت واقعی خالق مرموز بیت کوین را فاش کرده و برای همیشه به این راز پایان دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array