به گزارش ایران دکونومی، کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب های بانکی افراد می‌کنند.

با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بازار کلاهبرداری به اسم واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم باید مراقب پیامک‌های جعلی با پیوندهای حاوی بدافزارها باشند.

در این پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده، از افراد درخواست می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

بر اساس اطلاعیه سمات، مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می کنند.

شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می‌شود، توجه نداشته باشند و هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

هرگونه اطلاع رسانی در سهام عدالت صرفاً از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir ،www.sejam.ir و sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array