به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، روند کسب درآمد کاربران احراز هویت شده در توییتر رسماً آغاز شده است.

حدود یک ماه پیش اخباری مبنی بر امکان کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در بخش پاسخ‌ها (Replies) برای کاربران توییتر بلو منتشر شده بود.
کاربرانی که این اشتراک را خریداری کرده‌اند و در عرض سه ماه گذشته توییت‌های آنها بیش از 5 میلیون بار مشاهده شده، واجد شرایط همکاری در این پروژه هستند.

براساس سخنان ایلان ماسک، مالک این کمپانی، اولین مبلغ پرداختی برای این همکاری، جمعاً حدود 5 میلیون دلار درنظر گرفته شده است و صورت‌حساب پرداختی از ماه فوریه به بعد محاسبه خواهد شد. به گفته ماسک، مبلغ پرداختی به کاربران از طریق سرویس مالی Stripe انجام خواهد شد.

توییتر

براساس واکنش‌های برخی از کاربران برتر این شبکه اجتماعی، رقم این پرداختی‌ها بسیار قابل‌توجه است. برایان کراسنستین، نویسنده‌ای که بیش از 750 هزار نفر دنبال‌کننده دارد در این باره نوشته که توییتر تقریباً 25 هزار دلار به او پرداخت کرده است!

همچنین SK، به عنوان شخص تولیدکننده محتوا با 230 هزار نفر دنبال کننده حدود 2200 دلار و بنی جانسون، مفسر سیاسی با 1.7 میلیون دنبال کننده حدود 9500 دلار کسب درآمد کرده‌اند.

توییتر

شرایط کسب درآمد از تبلیغات توییتر

میزان پرداختی کمپانی توییتر در ازای نمایش آگهی‌های تبلیغاتی به کاربران، بسته به میزان بازخورد و تأثیری است که توییت‌ها و فعالیت‌های این افراد دریافت می‌کنند. هنوز فرمول مشخصی برای محاسبه میزان مبلغ دریافتی برای کاربران مختلف به‌دست نیامده است.
اما به‌نظر می‌رسد که هرچقدر که این افراد در جلب توجه مخاطبین موفق‌تر باشند، درآمد بیشتری نیز کسب خواهند کرد.

کسب درآمد از این پلتفرم تنها به تبلیغاتی که در بخش پاسخ‌ها (Replies) منتشر شوند تعلق خواهد گرفت. همین مسئله باعث ترغیب کاربران به ادامه مکالمه و بالا رفتن نرخ تعامل و افزایش بازخورد خواهد شد.
جای تعجب نیست که معمولاً اختلاف‌نظر و سلیقه میان کاربران باعث طولانی‌تر شدن مکالمات و افزایش واکنش کاربران خواهد شد.

توییتر

فرزاد مصباحی، یکی از سرمایه‌گذاران کمپانی تسلا و علاقه‌مندان به اخبار مربوط به دنیای تکنولوژی با انتشار توییتی نوشته بود: “هرچقدر آدمای بیشتری توی ریپلای‌های توییتر بهتون ابراز تنفر کنن، پول بیشتری از این پلتفرم به جیب می‌زنین”. ایلان ماسک در پاسخ به این توییت فرزاد نوشته بود: “گل گفتی!”

محتواهای مورد تأیید توییتر

البته که محدودیت‌هایی برای کسب درآمد از این پروژه نیز وجود دارد. براساس استانداردهای این کمپانی، محتواهایی که به قصد کسب درآمد در توییتر منتشر می‌شوند باید با استانداردهای آن مطابقت داشته و مورد تأیید باشند.

محتواهای جنسی، بازاریابی هرمی، محتواهای خشونت‌آمیز و رفتارهای مجرمانه، سودجویی و قمار، و هرگونه محتوای مربوط به مواد مخدر و یا الکل جزء مواردی هستند که کسب درآمد از طریق تبلیغات از آنها ممکن نیست.

همچنین کسب درآمد از محتواهایی که شامل قانون کپی‌رایت هستند نیز در این پلتفرم ممنوع می‌باشد.

جالب اینجاست که درحالی‌که این شبکه اجتماعی قصد دارد تا سقف 5 میلیون دلار به کاربران توییتر بلو بابت نمایش محتواهای تبلیغاتی پول پرداخت کند؛ شکایتی 500 میلیون دلاری از طرف کارکنان اخراج شده‌ای که در گرفتن حق‌وحقوق خود در دوران تصاحب ماسک ناکام مانده‌اند، علیه توییتر در جریان است!

همچنین این کمپانی جنجالی مدت‌هاست اجاره تعداد زیادی از دفاتر کار خود را نپرداخته و درحال سپری کردن دوران دشواری است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array