به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم محبوب تیک‌ تاک به کاربران خود اعلام کرده است از این پس می‌توانند با به‌اشتراک‌‌گذاری ویدیوهای طولانی‌تر در این شبکه اجتماعی کسب درآمد کنند.
برنامه جدید و اختصاصی “Creator Rewards” حالا بخشی از نسخه بتای تیک‌ تاک است و کاربران می‌توانند از ویدیوهای 1 دقیقه به بالای خود کسب درآمد کنند.

سال گذشته شبکه اجتماعی تیک‌ تاک با رونمایی از یک برنامه کسب درآمد جدید به‌نام “Creativity Program” برای استریمرها تلاش کرد کاربران به فروش آگهی‌های تبلیغاتی بیشتری ترغیب کند. حالا این کمپانی تصمیم گرفته تا این برنامه را گسترش داده و نام آن را به “Creator Rewards Program” تغییر دهد. به گفته تیک‌ تاک، ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه واجد شرایط کسب درآمد از طریق این برنامه جدید خواهند بود.

تیک‌ تاک

شرایط کسب درآمد از پلتفرم تیک‌ تاک چیست؟

کمپانی تیک‌ تاک در توصیف برنامه خود نوشته است: “برنامه کسب درآمد Creator Rewards در ازای انتشار ویدیوهای با کیفیت، اورجینال و خلاقانه‌ای که بیشتر از 1 دقیقه هستند به کاربران هزینه پرداخت می‌کند. ویدیوها باید واجد 4 جنبه کلیدی و اصلی روبرو باشند: اورجینال بودن، زمان مطلوب ویدیو، ارزش جستجو براساس ترندهای روز و تعامل کاربران تیک‌ تاک با این ویدیوها”.

به گفته تیک‌ تاک، هرچه ویدیوهای کاربران طولانی‌تر باشند؛ میزان کسب درآمد از آنها نیز بیشتر خواهد بود. براساس داده‌های چند ماه گذشته، میزان مبلغ پرداخت شده به تولیدکنندگان محتوا در طی 6 ماه گذشته بیش از 250% افزایش یافته است و تعداد سازندگان محتوایی که ماهانه بیش از 50 هزار دلار کسب درآمد کرده‌اند تقریباً دو برابر شده است.

همچنین تیک‌ تاک قصد دارد قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران اشتراکی خود نیز قرار دهد. در گذشته فقط کاربرانی که به‌صورت زنده ویدیوهای لایو استریم برگزار می‌کردند به امکانانی مانند محتواهای اختصاصی (پولی)، نشان‌ها و ایموجی‌های اختصاصی دسترسی داشتند. اما حالا این کمپانی قصد دارد این ویژگی‌ها را به دیگر دسته‌بندی‌های کاربران تیک‌ تاک نیز گسترش دهد.

تیک‌ تاک درباره این تغییرات پیش‌رو نوشته است: “در هفته‌های آتی، سازندگان محتوای واجد شرایط می‌توانند با اعلام آمادگی برای شرکت در این برنامه اشتراکی، راه ارتباطی خود با همراهان و مخاطبین خود را تقویت کرده و به محتواهای اختصاصی اشتراکی (پولی) و همچنین مزایای دیگری دسترسی داشته باشند”. کاربران می‌توانند با مشارکت در این برنامه اشتراکی، به محتواهای اختصاصی و منحصربه‌فرد تولیدکنندگان محتوای موردعلاقه خود در پلتفرم تیک‌ تاک دسترسی داشته باشند.

خدمت‌رسانی برنامه پرداختی Creator Fund تیک‌ تاک که هیچ‌گونه محدودیت زمانی برای ویدیوها نداشت؛ سال گذشته (2023) رسماً به پایان رسید. بسیاری از کاربران از روش‌های پرداختی این برنامه شکایت داشتند و حتی یک استریمر تیک‌ تاک گفته بود به ازای هر 1000 بازدید در این پلتفرم تنها 2.5 سنت کسب درآمد کرده است!
این درحالی‌ست که به گفته او، میزان کسب درآمد به ازای همین میزان بازدید در یوتیوب بسیار بیشتر است و درآمد او از تیک‌ تاک نصف درآمدش از یوتیوب بوده است.

به‌صورت مقایسه‌ای، برخی استریمرهای منتخب از نسخه بتای برنامه کسب درآمد Creativity Program استقبال خوبی کرده‌اند. برخی از این سازندگان محتوا (که طیف مخاطبین آنها از 500 هزار نفر تا چندین میلیون نفر متغیر است) موفق به کسب درآمدهای ماهانه چند هزار دلاری تا 100 هزار دلاری شده‌اند
این آمارها کاملاً با میزان کسب درآمد کاربران از برنامه پیشین Creator Fund متفاوت است و درآمد بیشتر و بهتری را برای فعالان این شبکه اجتماعی به ارمغان آورده است.

با تمام این اوصاف، مخاطبین میلیونی این پلتفرم محبوب میان کاربران نسل جوان، تمایل زیادی به طراحی، ساخت، انتشار و حتی مشاهده ویدیوهای طولانی‌تر ندارند. براساس یک تحقیقات گسترده که سال 2023 انجام شده بود، حدود 50% از شرکت‌کنندگان اعلام کرده بودند که تماشای ویدیوهای بیش از 1 دقیقه برای آنها “استرس‌زا” بوده است. همچنین حدود یک‌سوم کاربران گفته بودند که ویدیوهای طولانی‌تر را با سرعت دوبرابر تماشا می‌کنند!

درحالی‌که تیک‌ تاک در تلاش است با معرفی این برنامه جدید رقابت خود با یوتیوب را تشدید کند؛ به‌نظر می‌رسد طیف عظیمی از مخاطبین همچنان ترجیح می‌دهند برای کسب درآمد بهتر و بیشتر از ویدیوهای طولانی‌تر خود به سراغ فعالیت در یوتیوب رفته و ارتباط عمیق و سازنده‌ای را با مخاطبین خود شکل دهند.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array