به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یوتیوب درحال اعمال تغییراتی جدید برای تسهیل کسب درآمد کاربران از این پلتفرم است.

کاربران و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به کمک برنامه YouTube Partner Program محتوای خود را مانیتایز کرده و به‌وسیله آن به درآمد برسند. از این پس و طبق این قوانین جدید، افراد بیشتری واجد شرایط کسب درآمد در یوتیوب خواهند بود.

یوتیوب قصد دارد به افراد بیشتری، حتی تولید کنندگان محتوا با دنبال‌کنندگان و مخاطبان کمتر نیز این شانس را بدهد که از طریق این پلتفرم به سودآوری برسند.

این کمپانی امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قوانین احراز صلاحیت فعالیت در برنامه YouTube Partner Program را تسهیل خواهد کرد و تعدادی متد جدید برای مانیتایز کردن محتواهای افرادی که مخاطب کمتری دارند نیز ارائه خواهد داد. از این متدهای جدید می‌توان به گفتگوی پولی، انعام دادن، عضویت در کانال و گزینه‌های مربوط به خرید و فروش اشاره کرد.

یوتیوب

قوانین جدید یوتیوب برای کسب درآمد

بر اساس قوانین جدید برنامه YPP (YouTube Partner Program) به محض اینکه تعداد دنبال‌کنندگان یک فرد به 500 نفر برسد، می‌توانند به کسب درآمد بپردازند. قبلاً تعداد مجاز 1000 نفر و دو برابر تعداد مجاز فعلی بود.

دیگر عوامل مؤثر نیز تغییراتی را تجربه کرده‌اند: تولیدکنندگان محتوا به‌جای 4000 ساعت، به حداقل 3000 ساعت ویو (تماشا) واقعی برای ویدیوهای خود نیاز دارند. همچنین تعداد ویو ویدیوهای بخش Short به‌جای 10 میلیون بار گذشته به 3 میلیون بار کاهش یافته است.

این قوانین تسهیل شده ابتدا در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، تایوان و کره‌جنوبی عرضه خواهد شد.

تولیدکنندگان محتوای تازه‌کار هنوز هم باید برای کسب درآمد از طریق تبلیغات خود را اثبات کنند و بیزینس خود را در مسیر رشد هدایت کنند. به گفته یوتیوب قوانین قبلی برنامه YPP هنوز هم برای بخش تبلیغات معتبر هستند و تغییری در آنها لحاظ نشده است.

یوتیوب از درآمد حاصل از بخش تبلیغات برای ترغیب افراد به فعالیت و تولید محتوای بیشتر بهره‌ می‌گیرد؛ خصوصاً از زمانی‌که در ماه‌های اخیر با معرفی قابلیت جدید Shorts کسب درآمد از طریق آگهی‌های تبلیغاتی رشد چشمگیری داشته است.

پلتفرم‌های دیگر مانند تیک‌‌تاک نیز از قوانین سخت‌گیرانه خود برای مانیتایز محتوا و کسب درآمد کوتاه آمده‌اند. در اوایل ماه جاری، کمپانی تیک‌تاک اعلام کرد که سیستم کسب درآمد ویدیویی Series برای کاربرانی با بیش از 10 هزار فالوور در دسترس خواهد بود. اما کاربرانی که دارای بیش از 1000 فالوور هستند، دیگر صلاحیت‌ها را نیز دارند و می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند.
قابلیت Series به کاربران تیک‌تاک اجازه می‌دهد که در ازای تولید و عرضه محتوای اختصاصی در این پلتفرم از مخاطبان هزینه دریافت کنند.

در هردوی این موارد، تولیدکنندگان محتوا با تعداد مخاطب کمتر شانس فوق‌العاده‌ای برای کسب درآمد از طریق سیستم‌های جدید دریافت کرده‌اند.
به‌نظر می‌رسد که این تغییرات کم‌کم در پلتفرم‌های مشابه دیگر نیز مشاهده می‌شوند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array