به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی رمزارزی کریپتو دات کام (Crypto.com) مجوز ارائه‌ خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) را توسط رگولاتور این شهر دریافت کرده و اکنون در انتظار دریافت مجوز اجرایی است.

این صرافی روز 14 نوامبر در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که پس از تایید کامل این مجوز توسط سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA)، کسب و کار محلی آن در خاورمیانه یعنی FZE می‌تواند به سرمایه‌گذاران خرد و نهادی خدماتی مثل کارگزاری، پلتفرم معاملاتی، فروش، وام و استقراض ارائه دهد.

کریس مارشالک (Kris Marszalek)، مدیرعامل کریپتو دات کام (Crypto.com) در بیانیه‌ای ضمن تایید اینکه دبی یک بازار پیشرو در زمینه دارایی‌های مجازی و مقررات مربوط به آن است، گفت که برای کمک به صنعت کریپتو در دبی، مشتاقانه به استقبال همکاری با قانون‌گذاران منطقه می‌رود.

مجوز کریپتو دات کام در دبی

در ماه مارس 2022، کریپتو دات کام دبی را به عنوان مرکز فعالیت‌های خود در خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی کرد. این صرافی مجوز موقت فعالیت را در ماه ژوئن 2022 از VARA دریافت نمود.

با توجه به اقدامات سرکوبگرانه رگولاتورهای ایالات متحده علیه شرکت‌های رمزارزی، دبی به مقصدی جذاب برای کسب‌وکارهای فعال در این حوزه تبدیل شده است که به دنبال شفافیت یبشتر قانونی در این بازار هستند. این درحالی است که بسیاری از شرکت‌ها این حوزه قضایی دوستدار رمزارزها را به‌عنوان هاب بزرگ در حال ظهور در خاورمیانه در نظر می‌گیرند.

الکس چهاد (Alex Chehad )، مدیر کل بایننس دبی گفت که بر خلاف ایالات متحده، دبی و امارات متحده عربی چارچوب نظارتی شفافی را برای شرکت‌های رمزارزی ارائه کرده‌ است که باعث می‌شود شرکت‌های بزرگی مانند بایننس دفاتر مرکزی دائمی خود را به راحتی در این در منطقه مستقر کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array