به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تنها بیش از شش ماه پس از فروپاشی چشمگیر FTX، صنعت کریپتو در نهایت می‌تواند تجزیه و تحلیل اثرات این شکست را آغاز کند. اثر موجی سریع برای سایر مشاغل ارزهای دیجیتال، نقدینگی را از صنعت تخلیه و زمستان کریپتو را طولانی‌تر کرد؛ به‌طوری‌که بانک بلاکفای (BlockFi)، سیلورگیت (Silvergate)، جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital) جزو آن دسته بودند که از سقوط این صرافی آسیب دیدند.
ورشکستگی FTX بر چشم‌انداز نظارتی ارزهای دیجیتال نیز تأثیر گذاشته است، به‌طوری‌که مقامات با استفاده از روش‌های بحث برانگیز در برخی موارد، شرکت‌ها را سرکوب می‌کنند تا از ترکیب عمیق‌تر مالی سنتی با ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند.


شرکت‌هایی که در ماه‌های گذشته فعالیت‌های خود در ایالات متحده را به استناد فشار نظارتی بسته‌اند، شامل بیترکس (Bittrex)، نکسو (Nexo) و آنبنکد (Unbanked) می‌شوند. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر عامل کوین بیس، این هفته گفت که چین بیشترین سود را از سیاست‌های محدودکننده کریپتو در ایالات متحده خواهد برد، اما تنها زمان نشان خواهد داد که آیا این درست است یا خیر.

شرکت‌ها همچنین به دلیل افزایش نظارت‌ در حال بررسی عملیات تجاری خود هستند. چانگپنگ ژائو (Chanpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس گفت: در واکنش به عدم بانکداری شرکت‌های رمزارزی، بایننس حتی در ماه‌های گذشته به خرید یک بانک فکر کرده است. اکنون، صرافی ارز دیجیتال در حال آماده شدن برای تعلیق است که انطباق و قابلیت‌های نظارتی آن را افزایش می‌دهد.
در این هفته، کریپتو بیز (Crypto Biz) به عملیات استخراج بیت کوین توسط تتر در آمریکای لاتین و تلاش‌های انویدیا (Nvidia) برای تامین انرژی نسل بعدی ماشین‌های هوش مصنوعی (AI) می‌پردازد.

مدیر عامل بایننس:خرید یک بانک، مشکل بانک‌زدایی کریپتو را حل نمی‌کند
بایننس بعید است که هیچ موسسه بانکی را بخرد، اما قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های اقلیت در موسسات مالی انجام دهد که امیدوار است آنها را تحت تاثیر قرار دهد تا با رمزارزها دوستانه‌تر شوند.
سقوط چندین بانک ایالات متحده در سال 2023 نگرانی‌هایی را در مورد کاهش تعداد بانک های دوستدار رمزارزی ایجاد کرده است. شرکای کلیدی سابق بانک سیلورگیت (Silvergate)، سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) و سیگنچر بانک (Signature Bank) همگی امسال تسلیم شدند. همچنین گزارش شده است که این صرافی در حال بررسی راه‌حلی برای کاهش ریسک طرف مقابل با اجازه دادن به مشتریان نهادی برای نگهداری وثیقه تجاری خود در یک بانک به جای پلتفرم کریپتو است.

تتر به استخراج بیت کوین در اروگوئه می‌رود
ناشر استیبل کوین تتر اعلام کرده است که عملیات استخراج بیت کوین را در اروگوئه با همکاری یک شرکت دارای مجوز محلی راه‌اندازی خواهد کرد. به گفته تتر، این سرمایه‌گذاری از منابع انرژی تجدیدپذیر با هدف استخراج «پایدار» بیت‌کوین استفاده می‌کند و برای استخدام اعضای تیم برنامه‌ریزی شده است. اعلامیه ماینینگ به دنبال برنامه تتر برای «تخصیص منظم حداکثر 15 درصد» از سود خود به خرید بیت کوین صورت گرفت. تتر به توانایی اروگوئه در تولید 94 درصد از برق خود از منابع تجدیدپذیر مانند باد، خورشیدی و برق آبی و شبکه قابل اعتماد آن اشاره کرد.

معرفی ابررایانه هوش مصنوعی توسط انویدیا برای ایجاد جانشینان ChatGPT
انویدیا همچنان به پیشبرد رقابت برای توسعه ابزارها و برنامه‌های هوش مصنوعی ادامه می‌دهد، زیرا این شرکت قصد دارد محصولات بیشتری را منتشر کند. جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل آن اخیراً از پلتفرم ابررایانه‌ای جدید هوش مصنوعی به نام DGX GH200 رونمایی کرده است که به شرکت‌های فناوری در توسعه جانشینان چت ربات محبوب هوش مصنوعی ChatGPT کمک می‌کند. پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، متا و آلفابت در میان برخی از کاربران پیشگام تجهیزات ابررایانه‌ای باشند. مایکروسافت همچنین در حال توسعه تراشه هوش مصنوعی خود است که ادعا می کند قصد دارد با افزایش هزینه‌های توسعه پروژه‌های داخلی و اوپن ای‌آی (OpenAI) مقابله کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array