به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کارکنان بانک مرکزی اروپا «کریستین لاگارد» را رهبر بدی می‌دانند. این در حالی است که رییس قبلی این بانک «ماریو دراگی» در پایان دوره ریاست خود از محبوبیت 64 درصدی برخوردار بود.

پولیتیکو روز دوشنبه (2 بهمن 1402) با استناد به نتایج یک نظرسنجی، گزارش داد که اکثر کارکنان بانک مرکزی اروپا (ECB) ارزیابی منفی از ریاست کریستین لاگارد، بر بانک مرکزی اروپا دارند.

عملکرد کلی لاگارد در نیمه اول دوره هشت ساله‌اش، توسط 50.6 درصد از پاسخ دهندگان ضعیف یا بسیار ضعیف ارزیابی شد. در همین حال، تنها 20.3 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی عملکرد او را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردند.

این کارکنان عقیده دارند که رئیس بانک مرکزی اروپا کاملا وارد سیاست می‌شود و از این موسسه برای تقویت برنامه شخصی خود استفاده می‌کند. تقریباً یک سوم از افراد شرکت کننده در نظرسنجی، معتقدند که تمایل او به توجه عمومی به بانک مرکزی اروپا کمکی نکرده است.

این نظرسنجی میان دوره‌ای که از 12 تا 22 دسامبر سال گذشته (2022) انجام شد، شامل پاسخ‌های 1089 نفر از 4500 کارمند بانک مرکزی اروپا بود. نظرسنجی مشابهی که در مورد «ماریو دراگی» ریاست پیشین بانک مرکزی اروپا در پایان دوره او انجام شد، محبوبیت 64 درصدی وی را نشان می‌داد.

چندین پاسخ دهنده عنوان کردند که وزیر دارایی سابق فرانسه (کریستین لاگارد) می‌خواهد از بانک مرکزی به عنوان سکوی پرشی برای بازگشت به سیاست استفاده کند.

این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که سخنگوی بانک مرکزی اروپا نتایج آن را ناقص خوانده و گفت: رئیس و هیات مدیره بانک مرکزی اروپا، بر وظایف خود متمرکز هستند و سیاست‌هایی را برای پاسخ به رویدادهای بی‌سابقه سال‌های اخیر مانند همه‌گیری و جنگ‌ها اجرا کرده‌اند.

اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که فکر نمی‌کنند او در حال حاضر فرد مناسبی برای ریاست بانک مرکزی اروپا باشد؛ چرا که 50.6 درصد از پاسخ‌دهندگان، عملکرد کلی او در نیمه اول دوره هشت ساله‌اش را ضعیف و یا بسیار ضعیف رتبه‌بندی کردند.

منبع: politico

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array