به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز به روز استفاده از تلفن همراه بیشتر می‌شود. پیش‌بینی می‌گردد تا سال ۲۰۲۷ ترافیک جهانی داده‌های تلفن همراه به ازای هر گوشی هوشمند به ۴۲ گیگابایت در ماه برسد که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش خیره‌کننده ۱۶ برابری را نشان می‌دهد.

این افزایش همزمان با افزایش تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان، به ویژه در میان کشورهای با درآمد متوسط ​​است. شایان ذکر است، بین سال‌های 2018 تا 2022، هند به تنهایی شاهد افزایش 170 درصدی کاربران اینترنت بوده است.

در اینجا 10 کشور برتر جهان بر اساس مصرف ماهانه داده تلفن همراه آنها آورده شده است:

کشورهای با بیشترین استفاده از تلفن همراه

کشور جزیره‌ای کوراسائو با 131.3 گیگابایت استفاده ماهانه از داده گوشی همراه به ازای هر نفر در رتبه اول قرار دارد.

کوراسائو با جمعیتی تنها 193000 نفر، احتمالاً به دلیل ترکیبی از عوامل، از همه کشورهای دیگر پیشی گرفته است. این عوامل می‌تواند شامل هجوم بیش از یک میلیون گردشگر در سال 2022، برنامه‌های رقابتی داده‌های تلفن همراه و نفوذ کم سیستم‌های مخابراتی خط ثابت و اینترنت پهن باند باشد.

به عنوان مثال، در سال 2021، تنها 28 نفر از 100 نفر از شبکه های ثابت استفاده می کردند، در حالی که از هر 100 نفر، 88 نفر از خدمات گوشی همراه استفاده می‌کردند. علاوه بر این، این کشور به دلیل تمرکز مراکز داده و زیرساخت کابل فیبر نوری، از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین اتصالات اینترنتی در کارائیب برخوردار است.

پس از آن کویت نفت خیز در رتبه دوم قرار دارد. در سال های اخیر، صنعت مخابرات این کشور به طور قابل توجهی بهبود یافته است، به طوری که تقریبا 97 درصد از جمعیت از شبکه‌های 5G استفاده می‌کنند. علاوه بر این، دولت کویت سرمایه‌گذاری زیادی روی پلتفرم‌های تلفن همراه انجام داد که به مردم امکان می‌دهد جریمه‌های رانندگی را تسویه کنند یا تاریخ دادگاه را از طریق برنامه های تلفن همراه تعیین کنند.

مانند کویت، کشورهای خاورمیانه مانند عربستان سعودی و بحرین در این فهرست رتبه بالایی دارند.

برترین کشورهای اروپایی در استفاده از تلفن همراه

فنلاند به عنوان کشوری که به دلیل زیرساخت‌های مخابراتی پیشرفته خود شناخته شده است، در استفاده از تلفن همراه در اروپا پیشتاز است.

در واقع، این کشور اولین شبکه آزمایشی 6G را در سراسر جهان راه اندازی کرد. با توجه به نقش پیشرو در شبکه‌های ارتباطی و فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از شرکت‌ها از فنلاند برای آزمایش محصولات و خدمات جدید قبل از عرضه جهانی استفاده می‌کنند.

کشورهای لتونی، استونی، اتریش و لیتوانی از اروپا به فنلاند پیوستند.

در مقابل، آمریکا از نظر مصرف ماهانه دیتای تلفن همراه با 13.4 گیگابایت سرانه در رتبه 34 قرار دارد. بخشی از دلیل استفاده کم ممکن است این باشد که هزینه استفاده از تلفن همراه در آمریکا در میان بالاترین قیمت‌ها در جهان است.

نمودار زیر کشورهایی را که بیشتر از تلفن همراه استفاده می‌کنند، بر اساس داده‌های روند دیجیتال بانک جهانی نشان می‌دهد.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array