به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت‌ لوپرینگ (LRC) پس از اعلام خبر راه‌اندازی مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) رد پاکت 2 (Red Packet 2.0) شدیداً تحت فشار است.

لوپرینگ، که یک صرافی غیرمتمرکز لایه دوم است که با استفاده از zkRollups در شبکه اتریوم به معامله‌گران امکان مبادله دارایی‌های مختلف را می‌دهد، گفته است که مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) رد پاکت 2 (Red Packet 2.0) در حال حاضر در کیف پول هوشمند لوپرینگ و برنامه تحت وب آن در دسترس است. در این برنامه، امکان انتقال توکن‌های ERC-20 و NFTهای سازگار با استاندارد ERC-1155 فراهم شده است.

برخلاف استاندارد محبوب ERC-721 برای ساخت NFTها، استاندارد ERC-1155 انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و کاربران را قادر می‌سازد تا توکن‌هایی نیمه قابل تعویض و NFTهای معمولی ایجاد کنند.

توسعه‌دهندگان لوپرینگ، ساخت مجموعه رد پاکت را از سال 2021 آغاز کردند و روند ساخت رد پاکت سنتی را همزمان با اعلام راه‌اندازی رد پاکت بلایند (Blind Red Packets) در روز 20 آوریل (31 فروردین) گسترش دادند. با استفاده از این راه حل، کاربران تنها پس از گذراندن یک دوره زمانی معین، می‌توانند محتویات «پاکت» را خارج کنند.

حامیان این طرح ادعا می‌کنند که رد پاکت‌ها می‌توانند اقتصاد NFT‌ها را متحول کنند، باعث پذیرش آن در جریان اصلی شوند و در عین حال امکانات بیشتری را به‌ویژه در بازی‌ها باخود به همراه می‌آورند. محبوبیت این نوع پروژه‌ها بیشتر به دلیل کارمزدهای پایین‌تر آنها می‌باشد. برخلاف تراکنش در شبکه اصلی اتریوم، استفاده از پلتفرم‌های لایه ۲ برای معاملات یا انتقال دارایی‌ها، نسبتاً ارزان‌تر تمام می‌شود.

کاربران می‌توانند انواع دارایی‌ها، از جمله توکن‌ها و NFT‌ها را به‌طور ایمن به خارج از زنجیره ارسال کنند و در عین حال از پرداخت کارمزدهای بالا اجتناب نمایند. این درحالی است که امنیت آنها همچنان توسط شبکه اصلی اتریوم تامین می‌شود.

به عنوان مثال، برای پردازش یک تراکنش در شبکه اصلی (مثلاً روز 23 آوریل) باید 43.83 دلار پرداخت شود درحالی که همین کار در لوپرینگ حدود 0.06 دلار هزینه دارد.

به دلیل این هزینه‌های پایین، کاربران می‌توانند هزاران NFT را در رد پاکت‌های لوپرینگ بسته‌بندی کنند و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا به کاربران دیگر هدیه دهند. ولی این اتفاق هنوز نتوانسته است مانع از ریزش قیمت رمزارز بومی این شبکه  شود.

نمودار لوپرینگ

کاهش 20 درصدی قیمت لوپرینگ (LRC) در 5 روز

در حال حاضر، LRC با قیمت 0.338 دلار معامله می‌شود که 20 درصد کاهش نسبت به سقف ماهیانه ثبت شده از ابتدای آوریل را نشان می‌دهد. این رمزارز در 24 ساعت گذشته نیز عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین و اتریوم داشته است. در همین حال لوپرینگ تایید کرده است که بیش از 200,000 آدرس منحصر به فرد از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند که با وجود کاهش اخیر قیمت LRC، این توکن از دسامبر 2022 (آذر و دی 1401)، زمانی که قیمت آن تا مرز 0.188 دلار کاهش یافته بود، تاکنون بیش از دو برابر شده است. این توکن 30 درصد افزایش را نیز نسبت به پایین‌ترین سطح قیمت ماه مارس 2023 (اسفند 1401) نشان می‌دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array