بر اساس اخبار اخیر، بنیان‌گذاران غیرانگلیسی که قصد راه‌اندازی یک استارتاپ یا بیزینس در انگلستان را دارند، بزودی ملزم به پرداخت هزینه ثابت 2000 یورویی برای تایید ایده اولیه بیزینس خود و درنهایت دریافت ویزای انگلستان، خواهند شد‌.این تغییر بخشی از اصلاحات شکل گرفته در مسیر دریافت ویزاهای درنظر گرفته شده برای استارتاپ‌ها و بیزینس‌های خلاق در این کشور است. بنیان‌گذاران برای دریافت این تاییدیه، باید یه یکی از چندین موسسه مربوطه مراجعه کنند و کارهای اداری آن را شروع کنند.

این موسسات، که عمدتاً شرکت‌های خصوصی و مراکز ارائه دهده خدمات به کسب‌وکارهای نوپا هستند، به شرطی تاییدیه لازم را به بنیان‌گذاران ارائه می‌دهند که در برنامه‌ها و خدمات‌ آنها شرکت کنند. معمولاً این به آن معنی است که بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها باید هزینه هنگفتی، حتی تا 30 هزار یورو، پرداخت کرده و یا بخشی سهام استارتاپ خود را به آنها اعطا کنند.
سیستم تاییدیه ویزا با هزینه ثابت، بسیاری از این مشکلات را رفع خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، هزینه تاییدیه ویزای انگلستان برای بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها، مبلغ ثابت دو هزار یورو تصویب شده‌است. همچنین دولت این کشور قصد دارد تعداد مؤسسات تأیید کننده را از 60 به تنها سه عدد کاهش دهد‌. یکی از سخنگویان دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت با معرفی این اصلاحات، قصد حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در مسیر راه‌اندازی بیزینس خود را دارد‌. این اصلاحات مسیری ساده‌تر، آسان‌تر و دردسترس‌تر برای کاربران فراهم خواهد کرد.

این قانون جدید به نام Innovator Founder، تعداد موسسات تاییدکننده ویزا را از 60 عدد به تنها 3 عدد کاهش خواهد داد‌ و همچنین متقاضیان ملزم به استفاده از هیچ خدمات خاصی برای دستیابی به این تاییدیه نخواهند بود.

در این سیستم جدید، بنیان‌گذاران ملزم به پرداخت هزینه ثابتی خواهند بود: 1000 یورو برای درخواست تاییدیه و هر بار 500 یورو برای ارزیابی در ماه 12 و 24م. جمعاً 2000 یورو برای دوره سه‌ساله ویزای انگلستان.

منبع: sifted

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array