به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برای دومین روز متوالی، معاملات آتی طلا کاهش یافت. به نظر می‌رسد نگرانی سرمایه‌گذاران طلا با کاهش احتمال سرایت بحران بانکی و خریده شدن بانک سیلیکون ولی توسط بانک سیتیزنز کاهش یافته است.

طلا 25 دلار کاهش یافت

طلا

بانک سیتیزنز (First Citizens) با خرید بانک ورشکسته سیلیکون ولی موافقت کرد. به این ترتیب معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کردند که مرحله حاد بحران بانکی به پایان رسیده است. بازگشت قوی بازدهی خزانه‌داری به عنوان یک کاتالیزور نزولی اضافی برای بازارهای طلا عمل کرد.

امروز(28 مارس، 8 فروردین) طلا پس از باز شدن در 1982.60 دلار به پایین‌ترین سطح روزانه 1945 دلار و بالاترین سطح 1984 دلار معامله شد. از ساعت 4:15 عصر بر اساس معاملات آتی طلا، فعال‌ترین قرارداد آوریل با کاهش 25.30 دلاری یا 1.28 درصدی، در کانال 1958.50 دلار ثابت باقی ماند.

کاهش تقریباً 1.3 درصدی امروز نتیجه گمانه زنی معامله‌گران در مورد کاهش قیمت فلز زرد گرانبها بود. این در حالی است که ضعف دلار به عنوان یک عامل مخالف کاهش قیمت طلا، توانست تا حدودی مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود. به این ترتیب طلای اسپات در حال حاضر پس از کاهش 21.30 دلاری امروز در 1956.90 دلار ثابت شده است. پیش از کاهش ارزش شاخص دلار، طلا با کاهش 26.60 دلاری معامله می شد که ضعف دلار  5.30 دلار این مقدار را جبران کرده و کاهش را به 21.30 دلار رسانید.

کاهش نگرانی بحران بانکی با خرید بانک سیلیکون ولی توسط بانک سیتیزنز (Citizens)

عامل اصلی افزایش تقاضا برای فلز گرانبها در آخر هفته گذشته اثر خود را تا حدودی از دست داد. نگرانی حول بحران بانکی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر نیویورک بود که در نهایت به سایر بانک‌ها سرایت کرد.

آخر هفته اعلام شد که در سانتا کلار برای خرید بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) توسط بانک سیتیزنز (First Citizens Bank) توافق شده است. بانک سیلیکون ولی در روز جمعه، 10 مارس توسط مقامات کالیفرنیا بسته شد. روز یکشنبه (26 مارس، 6 فروردین)، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) اعلام کرد که بانک سیتیزنزو شرکت تراست رالی (First Citizens Bank & Trust Company of Raleigh) در کارولینای شمالی قرارداد خرید سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکون ولی را تنظیم و تکمیل کرده است.

کاهش تقاضای دارایی ایمن مثل طلا

خرید بانک سیلیکون ولی (SVB) ترس سرایت بحران بانکی به سایر بانک‌ها و ورشکستگی را کاهش داد. این امر تقاضا برای دارایی‌های امن را کاهش داد زیرا سرمایه‌گذاران وجوه را از دارایی‌هایی مانند طلا به دارایی‌های ریسکی مانند سهام ایالات متحده تخصیص دادند. سهام داوجونز 0.60 درصد و اس اند پی (S&P 500) 0.16 درصد رشد کردند.

کاهش دو روزه طلا می‌تواند کوتاه مدت باشد زیرا فعالان بازار بر اظهارات هفته گذشته فدرال رزرو متمرکز هستند. برای اولین بار از زمانی که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ کرد، نشان داد که سیاست پولی پیش رو این بانک در آستانه توقف افزایش نرخ بهره است. در حال حاضر، پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو یک افزایش 0.25 درصدی دیگر را در ماه می اعمال و سپس شروع به توقف افزایش نرخ کند. پس از آن بانک مرکزی ایالات متحده، تأثیرات بلندمدت افزایش نرخ‌ها را که در مارس 2022 آغاز شد بر تورم ارزیابی خواهد نمود.

فدرال رزرو همچنان بر این باور است که نرخ بهره نهایی همچنان بالا خواهد بود، اما توقف در افزایش، بهترین روند برای کاهش نرخ است. جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) اعلام کرد بدون وجود آمارهای قابل توجهی که نشان دهند تورم به سمت میزان هدف 2 درصدی در حال حرکت است، کاهش نرخ بهره به اجرا در نخواهد آمد.

تحلیل تکنیکال نقره

نمودار نقره

بازارهای نقره به زیر سطح 23 دلار رسیدند که نتیجه عقب نشینی بازار فلزات گرانبها بوده است. در همین راستا نقره به سمت سطوح زیر 23 دلار حرکت کرده و حمایت اولیه 22.70 دلار را هدف قرار داده است.

تحلیل تکنیکال پلاتین

نمودار پلاتین

پلاتین همچنان در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (50 EMA) در کانال 980 دلار گیر کرده است. تلاش اخیر برای قرار گرفتن در زیر این سطح موفقیت آمیز نبود و به نظر می‌رسد که بازارهای پلاتین برای خارج شدن از محدوده معاملات اخیر به کاتالیزورهای بیشتری نیاز دارند.

 

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع: fxempirefxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array