به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌های جدید اکونومتریکس (Ecoinometrics) نشان می‌دهند که از ابتدای سال 2023 شاهد تغییر مشخصی در الگوی نوسانات مرتبط با بیت کوین بوده‌ایم. برخلاف دهه قبل، امسال دوره‌ای از ثبات بی‌سابقه را در بازار ارزهای دیجیتال دیدیم که با نوسانات بین 20 تا 40 درصد همراه بود.

علیرغم این کاهش نوسانات، عملکرد بیت کوین همچنان قوی باقی مانده است؛ به طوری‌که رشد 100 درصدی قیمت از ابتدای سال تا به امروز را به ارمغان آورده و ارزش این دارایی دیجیتال را به بالای مرز 35000 دلار رسانده است.

نوسانات بیت کوین

این کاهش در نوسانات، هر دو نوع نوسانات واقعی (تحقق یافته) و ضمنی (تحقق نیافته) را شامل می‌شود. نوسانات واقعی، شاخصی از تغییرات واقعی قیمت است که در این بازه زمانی در یک روند نزولی ثابت قرار داشته است. به همین ترتیب، نوسانات ضمنی که یک معیار پیش‌بینی‌کننده برای غلبه بر ماهیت غیرقابل پیش‌بینی بازار کریپتو است نیز کاهش داشته است.

نوسانات بیت کوین در ارزش تحقق یافته

این ثبات کم‌نظیر، همراه با عملکرد خوب رمزارزها و به خصوص بیت کوین، منجر به نسبت شارپ (Sharpe Ratio) بالاتر برای بیت کوین شده است. نسبت شارپ بالاتر، به عنوان معیاری برای سنجش عملکرد تعدیل شده با ریسک یک دارایی، نشان‌دهنده بازدهی بیشتر به ازای هر واحد ریسکی است که سرمایه گذاران متحمل می‌شوند. در اصل، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در سال 2023 سود بیشتری را از محل سرمایه‌گذاری‌های خود به دست می‌آورند در حالی که نوسانات به میزان قابل‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptoslate

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array