به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط پلتفرم The Block Research، تعداد جفت ارزهای معاملات اسپات در صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال در طول یک سال گذشته کاهش ملموسی داشته است.

طبق این گزارش، جفت ارزهای ماهانه بایننس، بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم معاملات، از 1420 مورد ماه ژانویه (دی 1401) به حدود 1380 جفت در جولای امسال کاهش یافته است. شاخه آمریکایی این صرافی یعنی BinanceUS نیز در این مدت، کاهش جفت ارزهای معاملات اسپات ماهانه از 337 مورد ژوئن (خرداد و تیر) به 184 ماه جولای (تیر) را شاهد بوده است.

جفت ارزهای ماهانه

پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه دو صرافی بزرگ کوین بیس و بایننس در اوایل ماه ژوئن، این صرافی‌ها حمایت از برخی از جفت‌های معاملاتی را در پلتفرم‌های خود پایان دادند. این آژانس ادعا کرده است این دو صرافی اوراق بهادار ثبت نشده را در این کشور در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند.

پس از این اتفاق، جفت ارزهای معاملات اسپات ماهانه تحت حمایت کوین بیس نیز از 557 مورد در ماه مارس (اسفند) به 524 مورد در ماه جولای کاهش یافت. در همین حال، صرافی کراکن نیز از کاهش تعداد جفت ارزهای معاملاتی خود از 668 جفت ماه فوریه (بهمن 1401) به 651 مورد در ماه جولای خبر داده است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌تواند منجر به کوچک‌تر شدن بازار ارزهای دیجیتال در دراز مدت شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array