به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت روز سه‌شنبه 15 خرداد بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت، زیرا تردیدها درباره تصمیم اوپک پلاس برای افزایش عرضه در اواخر سال جاری (2024) به بازار جهانی کاهش یافت. شایان ذکر است که کاهش قیمت نفت در حالی صورت گرفت، که نگرانی های زیادی درباره ضعف تقاضا وجود دارد.

قیمت شاخص برنت با 84 سنت یا 1.07 درصد کاهش به 77.52 دلار در هر بشکه رسید. برنت در روز دوشنبه 14 خرداد پس از افت بیش از 3 درصدی، برای اولین بار از 7 فوریه 2024، به زیر 80 دلار رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 97 سنت یا 1.31 درصد کاهش به 73.25 دلار رسید. WTI روز دوشنبه 3.6 درصد کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح چهار ماهه خود رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه، که با هم به نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، روز یکشنبه 13 خرداد توافق کردند که بخش اعظم کاهش تولید نفت خود را تا سال 2025 تمدید کنند، اما فضا را برای کاهش داوطلبانه هشت عضو باقی گذاشتند تا به تدریج از اکتبر آغاز شود.

برنامه‌ریزی‌ افزایش تولید اوپک در ماه اکتبر 2024، نگرانی‌هایی را در مورد عرضه بیش از حد در محیطی ایجاد می‌کند که معامله‌گران از قبل از نرخ‌های بهره بالا که مانع فعالیت‌های اقتصادی جهانی می‌شود، نگران هستند. جریان ثابت سیگنال‌های ضعیف از سوی اقتصادهای بزرگی مانند آمریکا، چین و اروپا نشان می‌دهد که اشتهای آنها برای نفت ممکن است در بقیه سال 2024 چندان ثابت نباشد.

تحلیلگران بر این باورند که اگر شاهد کاهش قابل توجه قیمت نفت باشیم، باید سلامت اقتصاد جهانی را زیر سوال ببریم. علاوه بر این، عرضه از سوی تولیدکنندگان غیراوپک مانند آمریکا در حال افزایش است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array