به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت زمین‌های مجازی در برخی از متاورس‌های برتر به‌طور قابل‌توجهی نسبت به اوج قیمت‌های سال 2022 کاهش یافته است و بیشتر آنها حدود 90 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.
مطالعه‌ای که توسط کوین گکو (CoinGecko) منتشر شده است، نشان می‌دهد که ویژگی‌های متاورس محبوب، مانند اودردیوز (Otherdeeds)، سندباکس (Sandbox)، دیسنترالند (Decentraland)، سومنیوم (Somnium) و واکسلز (Voxels)همگی در طول دوره مورد مطالعه، از 1 ژانویه 2022 (11 دی 1400) تا 24 می 2023 (3 خرداد 1402)، با کاهش ارزش مواجه شده‌اند.

همانطور که در بالا نشان داده شد، گران‌ترین ملک در آن زمان، اودردیدز توسط اودرساید (Otherdeeds by Otherside)، که زمانی دارایی‌ها را با 5 اتر می‌فروخت، در حال حاضر با 78.2% کاهش با 1.09 اتر به فروش می‌رسد. املاک سندباکس و دیسنترالند نیز به ترتیب 89.76 درصد و 87.88 درصد کاهش یافته‌اند.
کوین گکو خاطرنشان کرد که ارزان‌ترین زمین در متاورس را می‌توان در واکسلز یافت که تا 24 می به قیمت 0.16 اتر فروخته می‌شود. ویژگی‌های مجازی واکسلز مانند سومنیوم با 93.8 درصد ضرر مواجه شدند. علیرغم کاهش شدید قیمت‌ها، واکسلز همچنان به بازگشت خوشبین است. اکانت رسمی توییتر آن اعلام کرد:
“ما شماره 5 هستیم! این حالت به من هم صدمه می‌زند، اما زمستان وجود دارد، تنها کاری که باید انجام داد این است که به ساختن ادامه دهیم.”
غول‌های فناوری و اقتصادهای بزرگ همچنان به آزمایش پتانسیل نهایی متاورس از طریق سرمایه‌گذاری‌ها و ابتکارات مختلف ادامه می‌دهند.

در همین راستا اپل سازنده آیفون به زودی هدستی با واقعیت ترکیبی عرضه خواهد کرد که می‌تواند علاقه جهانی را به متاورس دوباره برانگیزد.
جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، تحلیلگر بازار ایتورو (eToro)، در گفتگو با کوین تلگراف گفت: با توجه به سابقه اثبات شده اپل در ارائه محصولات با کیفیت بالا و متحول کننده بازار، هدست جدید می‌تواند بازارها را پر شور کند. گیلبرت بیان کرد:
وقتی اپل این کار را انجام می‌دهد، معمولاً آن را درست انجام می‌دهد.
طبق گزارشی از پیشگوی محصولات اپل، مارک گورمن (Mark Gurhman)، هدست جدید اپل قرار است در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) عرضه شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array