به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «رویترز»، قیمت نفت در روز سه‌شنبه (28 شهریور) برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت، زیرا تولید ضعیف شیل آمریکا نگرانی‌های بیشتری را در مورد کمبود عرضه پس از تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه تشدید کرده است.

قیمت هر بشکه شاخص برنت در زمان نگارش مقاله در ساعت 12:42 سه شنبه، 28 شهریور، با 45 سنت معادل 0.48 درصد افزایش به 94 دلار و 88 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 94 سنت معادل 1.03 درصد افزایش، با قیمت 92 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.

قیمت هر دو شاخص برای سه هفته متوالی صعودی بوده و در حال حاضر در اوج 10 ماهه قرار دارد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز دوشنبه (27 شهریور) اعلام کرد که انتظار دارد تولید نفت این کشور از مناطق بزرگ تولید کننده نفت شیل تا 9.393 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر 2023 کاهش یابد که پایین‌ترین رقم از ماه می 2023 را نشان می‌دهد.

نفت خام

«کلوین وونگ» تحلیلگر ارشد بازار در (OANDA) گفت که این برآوردها پس از آن صورت می‌گیرد که عربستان سعودی و روسیه در این ماه کاهش عرضه 1.3 میلیون بشکه در روز را تا پایان سال تمدید کردند.

«امین ناصر» مدیر عامل آرامکو چشم‌انداز تقاضای بلندمدت این شرکت را کاهشی دانست و گفت: پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی تا سال 2030 به 110 میلیون بشکه در روز برسد که کمتر از برآورد قبلی 125 میلیون بشکه در روز بود.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا با اشاره به نوسانات پس از سخنرانی «امین ناصر» نوشتند: صعود نفت به مناطق خرید بیش از حد، بازار را در برابر اصلاحات آسیب پذیر می‌کند.

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه (27 شهریور) ضمن دفاع از کاهش عرضه اوپک پلاس گفت: بازارهای جهانی انرژی باید قوانینی برای محدود کردن نوسانات و بی‌ثباتی داشته باشند. وی همچنین در مورد عدم اطمینان نسبت به تقاضا در چین، رشد اقتصاد اروپا و اقدام بانک‌های مرکزی برای مقابله با تورم هشدار داد.

این هفته بانک‌های مرکزی ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن، سوئد، سوئیس و نروژ برای نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array